BE Installationer er i finalefeltet om at vinde CSR People Prize

Viborg-virksomheden er med i finalefeltet om at vinde CSR People Prize 2022, der går til virksomheder, som tager et særligt socialt ansvar. Prisen uddeles ved Cabis Topmøde torsdag den 9. juni på Hindsgavl Slot ved Middelfart.

CSR People Prize har eksisteret siden 1999 og er videnshuset Cabis hyldest til virksomheder, der gør en særlig indsats for, at udsatte kan få en chance på arbejdsmarkedet. Priserne går til virksomheder, der ansætter mennesker fra kanten af arbejdsmarkedet, fastholder ansatte, som risikerer at miste jobbet, eller som forebygger nedslidning, stress eller mistrivsel.

Juryen med repræsentanter fra erhvervslivet, forskningsverdenen og investorer har i år haft en interessant opgave med at indskrænke feltet af de mange indstillede virksomheder til de ni endeligt nominerede.

Socialt ansvar er naturlig del af DNA’et
BE Installationer, der udfører el-installationer, reparationer og service for private, offentlige institutioner samt for erhvervs- og industrikunder, har i en lang årrække udvist stor social ansvarlighed ved at give bl.a. udsatte unge, kontanthjælpsmodtagere og fleksjobbere en chance i virksomheden.

Talrige gange har unge, der har haft svært ved at finde sig til rette i folkeskolen, nemlig fået mulighed for at komme med en el-installatør ud at køre, og det har i mange tilfælde ført til en lærlingekontrakt.

BE Installationer har også udmærket sig ved at give lærlinge, der har haft svært ved at gøre uddannelsen færdig, en chance til.

Fastholdelse fylder også i hverdagen. BE Installationer kører faste sygesamtaler ved sygdom over et bestemt antal dage, arbejder med at imødegå fysisk nedslidning og sikre færrest muligt arbejdsulykker.

Et forbillede for andre håndværkervirksomheder
Juryen bag prisen fremhæver BE Installationer som et godt eksempel på, hvordan man i en travl branche, der ikke umiddelbart lægger op til social inklusion, gør en indsats for at få alle med.

CSR People Prize uddeles i år i tre kategorier:

• Virksomheder med flere end 250 ansatte
  • Virksomheder med op til 250 ansatte
  • CSR People Prize Særpris til den grønne og socialt ansvarlige arbejdsplads

BE Installationer er sammen med Simply Cooking A/S og BF12 nomineret i kategorien for virksomheder med op til 250 ansatte.

Vinderen afsløres ved Topmøde i juni
CSR People Prize uddeles ved Cabis Topmøde 2022 under temaet ”Arbejdskraft nu – og til den grønne omstilling”. Topmødet, der afholdes torsdag den 9. juni 2022 på Hindsgavl Slot ved Middelfart, er åbent for beslutningstagere i virksomheder.

Læs mere om Topmødet og tilmeld dig her

Direktør hos BE Installationer, Brian Bryrup: 2790 0909 / bb@be-as.com
Marketingansvarlig hos Cabi, Marianne Lyngberg Nilsson: 4113 7281 / man@cabiweb.dk

Fakta om CSR People Prize – uddelt af Videnshuset Cabi siden 1999:

• Med CSR People Prize hædres de virksomheder, som ansætter udsatte mennesker og derved opnår en forretningsmæssig og menneskelig gevinst
  • CSR People Særpris har i 2022 fokus på virksomheder, der gennem en grøn omstilling af forretningen skaber arbejdspladser til personer med udfordringer udover ledighed
  • Juryen til CSR People Prize 2022 består af:
    • Marianne Bøttger, CEO, Arriva Danmark
    • Lars Jannick Johansen, stifter og ledende partner, Den Sociale Kapitalfond
    • Sara Krüger Falk, direktør, Global Compact Network Denmark
    • Mette Neville, professor og leder af Center for Små og Mellemstore Virksomheder på Aarhus Universitet
    • Steen Gade, formand for Rådet for Samfundsansvar og Verdensmål
    • René Kusier, fuldmægtig, Erhvervsstyrelsen
    • Mette Rønnau, formand for juryen og direktør i Cabi.

• cabi
  • vfsa
  • csr
  • rummelig