Spot på den mentale sundhed i Hovedstaden

Virksomheder i Hovedstadsområdet kan se frem til ny viden og inspiration til at forebygge mistrivsel på arbejdspladsen, når VirksomhedsnetværkCabi inviterer til eftermiddagsmøde om trivslen og det psykiske arbejdsmiljø. PensionDanmark lægger lokaler til den 4. juni og håber at se mange virksomhedsledere og HR medarbejdere.

Mange ved nok, at danskerne er et af de folk i verden, der trives bedst, og generelt er glade for vores arbejde. Men det er ikke alle virksomhedsledere, der er bekendte med, at hver syvende medarbejder ofte eller meget ofte føler sig stresset i løbet af en periode på to uger.

”Når vi nu ved, at stress er en udfordring, så er jeg glad for, at vi kan invitere virksomheder i Storkøbenhavn til dette eftermiddagsarrangement. Vores erfaring er, at mange virksomheder gerne vil have ny viden og introduktion til brugbare redskaber, så dette er en god chance for at få nyt med hjem til det konkrete arbejde i forretningen. Vi håber, at mange vil rive to timer ud af kalenderen, for at blive klogere på, hvad man kan gøre,” siger Dorte Rosendahl Kirkegaard, seniorkonsulent hos videns- og netværkshuset Cabi og ekspert i stress.

Det handler også om produktivitet og kvalitet i opgaveløsning

”For alle virksomheder er der god grund til at sætte fokus på trivsel. Medarbejdere, der er mentalt ovenpå og trives, er produktive medarbejdere og dermed et plus for forretningen,” siger Ida Mosberg Christoffersen, netværkskonsulent i Cabi, der har stor erfaring i at skabe værdifulde netværksmøder.

Det er møder, som giver virksomheder nye perspektiver på udfordringerne og ideer til løsninger.

Ved arrangementet den 4. juni bidrager Cabi med viden og værktøjer om at skabe gode forudsætninger for trivsel i organisationen, og Marianne Fussing Ørsted, direktør for CSR og HR i PensionDanmark, deler erfaringer fra deres indsats for medarbejdernes trivsel.

To timer på Langelinie er en god start

”Min opfordring til virksomheder er: Vær med på Langelinie, brug et par timer til at få fokus på medarbejdertrivsel. Det handler bl.a. om at forebygge og håndtere stress, mistrivsel, mobning og de sygemeldinger, der kan følge i kølvandet på det,” forklarer Dorte Rosendahl Kirkegaard.

Hun vil på dagen have et godt tilbud med til de virksomheder, som er tilmeldt.

”At PensionDanmark sammen med os vil sætte spot på trivslen betyder meget for os. Vi er i dialog med virksomheder i hele Danmark og faciliterer bl.a. lokale netværk. Vi ved, at viden og værktøjer kan gøre forskellen i en travl hverdag, så vi glæder os meget til at møde ledere, produktionschefer, HR og også medarbejdere, der fx sidder med økonomiansvaret. Tillidsrepræsentanter er også meget velkomne.”

FAKTA OM VIRKSOMHEDSNETVÆRKCABI

VirksomhedsnetværkCabi er et landsdækkende netværk af socialt ansvarlige virksomheder med medlemmer fra over 6.100 virksomheder. Det er gratis at være medlem af VirksomhedsnetværkCabi.

I Region Hovedstaden har netværket 1.300 medlemmer.

OM ARRANGEMENTET
Tid: Den 4. juni kl. 14.00-16.15

Sted: Pension Danmark, Langelinie Allé 43, 2100 København Ø, Danmark

Pris: Det er gratis at deltage.

Se program og alt om tilmelding her

• Seniorkonsulent Dorte Rosendahl Kirkegaard, Cabi: dor@cabiweb.dk / 2080 5007

Yderligere kontaktperson

• Marketingansvarlig Marianne Lyngberg Nilsson, Cabi: man@cabiweb.dk / 4113 7281

• stress
  • sygefravær
  • csr
  • cabi
  • mental sundhed

• Hovedstaden

Cabi er er et non-profit videns- og netværkshus under Beskæftigelsesministeriet. Det er vores mission at fremme et arbejdsmarked med plads til flere. Vi giver råd og inspiration til virksomheder og kommuner, som arbejder med at få flere udsatte ledige inkluderet på arbejdsmarkedet og med at fastholde udsatte medarbejdere i job. Vores mål er, at flere virksomheder bliver socialt ansvarlige, og at flere mennesker kan få og fastholde en plads på arbejdsmarkedet.

Vi indsamler, bearbejder og formidler viden til ledere, personaleansvarlige og HR-medarbejdere i virksomhederne og til professionelle i den aktive beskæftigelsesindsats i kommuner og andre steder.

Vi udvikler metoder og værktøjer, som kan skabe positive forandringer i praksis. Og vi hjælper med tilpasning, implementering og udvikling lokalt i virksomheder og kommuner over hele landet. Altid med øje for et stærkt samarbejde på tværs fx mellem kommuner og virksomheder.