Stokke benytter CatalystOne HR-software som centrum for deres People@Stokke

Stokke AS manglede et fælles, globalt værktøj til sine ledelsesprocesser. Alle kontorerne havde forskellige rutiner, for blandt andet medarbejdersamtalen, hvilket var mindre effektivt i en virksomhed med en stadig større global omsætning.

Siden 2012 er Stokke AS vokset fra 200 til 320 ansatte. Behovet for at styrke ledelsesprocesserne blev konstant tydeligere, og i 2012 blev Anja Trosby ansat som People & Organization Manager. – Der har været mange seje kampe, fortæller hun. – Globalt var organisationen fordelt ud på fire regioner, og alle havde forskellige rutiner hvilket var uoverskuelig og ukontrollerbart.

Vi måtte styrke arbejdet med præstationsledelse og arbejde mere systematisk med talentudvikling. Det var kun salgsorganisationen som havde et system med performance måling og evaluering, siger Trosby.

Et frugtbart samarbejde med CatalystOne

Stokke AS startede derfor jagten på et elektronisk værktøj som kunne sikre en professionel og samlet process omkring medarbejdersamtalen. Med i vurderingskriterierne var både pris, brugervenlighed og en mulighed for at udvide systemet med flere områder efterfølgende.

– Samarbejdet med CatalystOne har været meget positivt. De har en god servicemindet tilgang, fortæller Trosby. I dag har Stokke AS fået et effektivt og velsmurt udgangspunkt for de vigtigste HR-funktioner. Vi opererer globalt, og fleksibiliteten og tilpasningsmulighederne i løsningen fra CatalystOne gør at vi får dækket flere behov. Dette var selvfølgelig lidt udfordrende i starten, men vi gik professionelt til opgaven. Nu ser vi at organisationen ønsker at kople flere funktioner til det samme systemet, siger Trosby.

Fra tilfældige HR-processer til en central strategisk ressource

En stadig voksende organisation og ny ejerstruktur satte også krav til et professionelt og effektivt system for HR-masterdata. Det holdt ikke længere at de forskellige kontorer forsøgte at holde Excel-arkene med personaledata opdateret.

– Masterdatamodulet, og senere også modulet for medarbejderundersøgelser, blev vigtige dele af en samlet metode til at arbejde mere professionelt med HR-funktioner og støtte lederne og vores medarbejderne, påpeger Trosby.

– I dag er vi i gang med at udrulle modulet for efterfølgerplanlægning, og rapporteringsfunktionerne bliver stadig udvidet. Dette har været et stort løft, som har placeret HR som en vigtig strategisk partner, også når det gælder rapportering og analyse. Vi har fået enkel tilgang til en række HR rapporter som kræves af virksomhedens nye ejere, og ser at dette har vært effektivt for alle led. Vi har fået gode, globale processer med et system som er enkelt for alle at bruge, tilføjer Trosby.

– Vi kan nu trygt stole på kvaliteten i alle HR-funktionerne og at de kan give alle ansatte, verden over, den samme positive oplevelse af at arbejde hos Stokke AS.

"Vi har haft et meget frugtbart samarbejde med CatalystOne. Hele organisationen nyder godt af at vi har fået etableret et fælles, brugervenlig og let tilgængeligt system." - Anja Trosby, People & Organization Manager, Stokke AS.

Vil du også forbedre og strømline jeres ledelses processer og opnå værdi med HR analyser?
Så læs mere om vores løsning på http://www.catalystone.dk/

• Arbejdsmiljø

• ledelsesprocesser