Gå til indhold
Homeland Security Conference tager i år udgangspunkt i emnet smart cities & sensitive sites

Smart på en klog måde! Homeland Security Conference 2019

Smart Cities & Sensitve Sites er temaerne for årets Homeland Security Conference, der er den førende danske innovations- og teknologikonference indenfor sikkerhed.
Konferencen tager navn efter den amerikanske paraplybetegnelse Homeland Security, der omfavner alt, hvad der vedrører et lands interne sikkerhed – lige fra naturkatastrofer til cyberangreb.

I de senere år har CenSec fokuseret konferencen på cyberområdet med afsæt i Danmarks National strategi for cyber- og informationssikkerhed, som udpeger seks områder, der betegnes som særligt udsatte for cyberangreb. Også i år tegnes konferencen primært af fokus på cybersikkerhed, men der drøftes også fysisk sikring af bymiljøer.

Kernen af konferencen, som har været afholdt årligt siden 2014, er at få industrien, beslutningstagerne og viden- institutionerne bragt sammen. Fokus er på at sikre sig mod og måske ligefrem modgå den stigende mængde ondsindede hackerangreb i et byrum, der bliver digitaliseret mere og mere – såkaldte smart cities.

Konferencen bliver i år afholdt i forbindelse med den nyetablerede sikkerhedsmesse Danish Security Fair, der finder sted i Messe C i Fredericia den 28. og 29 august. 2019.

Eksperter og kapaciteter fra ind- og udland holder oplæg på konferencen, som rummer tre moduler over to dage og tid til også at besøge udstillingsområdet på Danish Security Fair, som forventeligt vil rumme 70-100 udstillere med produkter relateret til sikkerhedsbranchen.

Homeland Security Conference arrangeres af CenSec (Center for Defence, Space and Security), der er Danmarks største klynge af leverandører til primært forsvars-, rum- og sikkerhedsindustrien.

Talerne ved årets konference:

Jens Christian Vedersø, Center for Cybersikkerhed
Henrik Beckvard, NATO Coperative Cyber Defence Centre of Excellence (CCDCOE)
Dominic Schroeder, Britisk ambassadør i Danmark
Casper Madsen, IBM
Thomas Kristmar, KPMG
Iben Lunding, IBSIK
Jørgen Christensen, Dansk Energi
Thomas Stubbings, Radarservices Smart IT (ECSO)
Daniel Lux, Seluxit
Mogens Dam, Damasec
Jørgen Hartig, SecuriOT
Dan Hermansen, MyDefence Communication
Michael Lengthe Andersen, Derant
Daniel Pedersen, Grundfos
Nicolas Reys, Control Risks
Per Villemoes, Cryptera

Tilmeldingen til konferencen skal ske via www.homelandsecurityconference.dk

Regions

CenSec (Center for Sikkerhedsindustrien i Danmark) er med sine 137 medlemsvirksomheder den primære klyngeorganisation blandt de små- og mellemstore danske virksomheder, der er eller ønsker at blive leverandører til forsvars-, rum- og sikkerhedsindustrien, samt jernbane og off-shore og den maritime industri.

CenSec blev grundlagt i 2004 og etableret i 2007 som et industrinetværk. I 2018 blev CenSec godkendt af Uddannelses- og Forskningsministeriet til også at være ”Nationalt Innovationsnetværk for Sikkerhed” (Inno-Sec). Inno-Sec har som formål at styrke små og mellemstore virksomheder indenfor brancherne Defence, Space og Security.

CenSec samarbejder tæt med brancheorganisationer, myndigheder og netværk inden for alle industriområderne.

Louise Juel Broch

Pressekontakt Communications Manager