Circle K vil gøre ”kaffe på farten” oplevelsen endnu bedre med nye maskiner og havredrik

Som den første convenience-kæde i Danmark gør Circle K det inden længe muligt at få økologisk cremet havredrik fra Naturmælk a.m.b.a i kaffen på mere end 100 butikker landet over. Havredrik i kaffen bliver allerede fra uge 26-28 tilgængelig i de første 44 butikker – lige i rette tid til sommerferien, hvor mange danskere er på farten rundt i Danmark. Havredrik er endnu et tiltag fra Circle K i bestræbelserne for at blive danskernes foretrukne destination på farten. Vi tilbyder et smagfuldt lidt sødere alternativ, der samtidig også gør det nemmere for danskerne at vælge klimavenligt og vegansk.

Helt nye kaffemaskiner – nu også med cremet havredrik

Plantebaserede drikke er i stigende efterspørgsel, og alene efterspørgslen på havredrik er steget med 50% de sidste par år[1]. Derfor ville Circle K også gerne gøre det muligt for kunderne at få dette i ”on the Go” kaffen. Nye højteknologiske schweiziske Schaerer Kaffemaskiner[2]i snart mere end 100 butikker gør det teknisk muligt. Men havredrik har ikke de samme egenskaber som mælk, hvorfor det har krævet lidt arbejde at finde frem til en havredrik, der ikke stopper maskinen til og som også er smagfuld og kan blive til cremet ”mælkeskum”. Yderligere ønskede Circle K ikke at gå på kompromis med økologien og bæredygtigheden. Efter mange test med flere forskellige havredrik leverandører er den udfordring nu løst.

Samarbejde nåede nye højder

Det allerede etablerede samarbejde med Naturmælk a.m.b.a. nåede til nye højder, da de tog udfordringen om at skabe og indføre havredrik i deres sortiment. Det betyder, at havredrikken – ligesom den almindelige mælk på Circle K – er økologisk, smagfuld og i lige så høj kvalitet. Og fra uge 26 kan man smage den i kaffen i Circle Ks butikker langs motorvejen.

Kaffe skal i dag være mere end blot kaffe

Circle K har valgt at introducere havredrik som den første convenience-kæde herhjemme. Beslutningen kommer i takt med, at Circle K er blevet en kaffe- og maddestination[3], hvor kundernes forventninger til Circle Ks kaffe er, at den skal være mere end blot kaffe – og at det skal være nemt at vælge til og fra…

”Vi oplever ude i butikkerne, at kaffeoplevelsen skal være mere sofistikeret end før. Det har blandt andet betydet, at vores salg af specialkaffe steg med 20% i weekenderne under Covid-19 lockdown. Derudover ved vi fra undersøgelser, at efterspørgslen på et smagfuldt alternativ til mælken længe har været stigende. Efter adskillige utilfredsstillende test af forskellige havredrik produkter, satte vi vores samarbejdspartner i stævne i forhold til at skabe et smagfuldt havredrik-alternativ, som kan fungere i f.eks. en cappucino præcis som mælk. Det er vi lykkedes med i samarbejde med Naturmælk a.m.b.a. - og samtidig er den både økologisk og bæredygtig. Vi glæder os til at vores kunder smager den”, fortæller Senior Kategorichef Morten Juel Hansen fra Circle K Danmark.

For mere information og pressehenvendelser

For mere information om Circle K Danmarks nye alternativ skriv til pressedk@circlekeurope.com.

Fakta om Circle Ks havredrik:

• Havredrik som kan skumme på den samme cremede måde som mælk er Circle K de første til at introducere i Danmark.
  • Havredrikken lanceres i løbet af sommeren, hvor 44 butikker kan tilbyde havredrik. Inden efterårsferien vil mere end 100 Circle K-butikker på tværs af landet tilbyde havredrik.
  • Havredrikken er økologisk og bæredygtig – den prodceres af Naturmælk a.m.b.a. og sælges hos Circle k på lige fod med frisk mælk i kaffen.

• Mad, drikke

• to go