Statoil har åbnet Danmarks mest moderne service station ved Vejle

Lige før påske blev Statoils nyeste service station ved Exxit 59 ca. tre km nord for Vejle indviet. Stationen er gået fra et butiksareal på godt seks m2 til en top moderne service station på i alt godt 600 m2 med alle de nyeste ideer/initiativer, som Statoil har introduceret over de sidste år.

Det var en stolt Pia Bach Henriksen, adm. direktør for Statoil i Danmark, som kunne foretage den officielle indvielse: ”Gennem de sidste år har vi forsøgt at skubbe til danskernes syn på kvalitet fra tankstationer. Vi vil, at kunderne skal have kvalitet, god smag og friske produkter……og på denne station kan vi tilbyde det hele: de bedste burgere, de friskeste smoothies, lækre pizzaer og så videre, men det er ikke kun i selve butikken, at vi flytter grænserne….kunderne får også topmoderne bade- og toiletfaciliteter, som ikke tidligere er set i Danmark, så der er helt sikkert en lang række buschauffører, lastvognschauffører og ikke mindst privat bilister, der får et nyt favorit stoppested.” og hun sluttede af med at sige: ”Alt i alt nok en af Danmarks flotteste stationer og en station, som vi har store forventninger til”.

Denne station er unik i mere end en forstand. Udover en meget flot butik giver lyset på stationens facade et utrolig imponerende syn om aftenen, men sammen med vores bygherrer har vi ikke kun har gjort os umage de steder, hvor kunderne kan se….Det er nok den mest energioptimeret station i Danmark, og vi forventer fx at kunne præsentere en el-besparelse på 25% i forhold til vores gennemsnitlige forbrug. Vi har blandt andet installeret energieffektive kompressorer til køl og frost og klimaanlægget, LED lys, solfangere og solceller til varme og el og en simpel ting som fx en karruseldør, som er god til at holde på varmen.

Der har været rigtigt travlt i forbindelse med opstarten af stationen for medarbejderne med at få alle ting på plads, men for butikschef Thomas Thomhav har det været det hele værd: ”Vi har fået virkelig god respons fra kunderne, som er meget glade for de nye fine faciliteter og ikke mindst også de mange lækre madtilbud. Allerede i den løbet af den første uge har vi mere end 5-doblet antallet af kunder, og med de fine forhold vi nu kan tilbyde, regner vi bestemt med at få endnu flere kunder.”

For yderligere information venligst kontakt

Per Brinch, tel 3342 4227

Information om Exxit 59

Exxit 59 er et transportcenter på 70 hektar beliggende ved afkørsel 59 på E45 (ca. 3 km nord for Vejle), og udover service station rummer området også værksteder, speditions- og vognmandsvirksomheder, distributionscentre, køleterminaler, frysehus, leasingvirksomheder, cafeteria, konference- og kursuscenter samt en række andre typer af virksomheder. Læs mere på http://www.exxit59.dk/.

• Detailhandel

• servicestation