Tanken redder julen

Den 24. december, når julefreden sænker sig over det ganske land, er der travlt på Statoil, der som en af de eneste butikker har åbent alle juledage. Og det er ikke kun kunder, der skal tanke benzin eller vaske bilen inden julebesøgene, som flokkes på stationerne. Chokolade, blomster og gaveæsker med vin går som varmt brød. For det sker oftere, end man skulle tro, at en ting eller to svipser på julens mange indkøbslister.

-Vi har rigtig mange kunder i juledagene. Juleaftensdag sælger vi mange sidste-øjebliks-julegaver, værtindegaver og mandelgaver. De største hit er chokolade, blomster, vin og gaveæsker. Baileys, kartofler på glas og piskefløde bliver også langet flittigt over disken på vores stationer, siger kommunikationsdirektør Per Brinch fra Statoil Fuel & Retail.

Vil man gå lidt mere utraditionelt til værks, kan tanken også redde julen med mere utraditionelle sidste-øjebliks-gaver som fx:

• kaffeklubkrus til mor eller far med indbygget kafferabat
  • plejesæt til fars/bedstefars bil (bilvask, isskraber, motorolie)
  • lottokuponer
  • hjernegymnastik (kryds og tværs)
  • tidsfordriv til børn og voksne (dvd'ere, blade, slik)

Rundstykker går som varmt brød
1. juledag er det brød, kunderne står i kø efter på tanken. Det er en af de dage på året, Statoil sælger mest morgenbrød. Men også op ad dagen er der mange brødkunder på stationerne, som lige skal have et ekstra brød til julefrokosten.

-Vi ved af erfaring, hvad kunderne efterspørger i juledagene, så alle stationer har købt ekstra ind af de populære varegrupper, så ingen går forgæves. Vi har åbent på alle vores bemandede stationer i alle juledagene. Selvom det kan lyde som en sur pligt, så glæder mange af vores medarbejdere sig til at være på arbejde, for der er en helt særlig stemning blandt kunderne i julen, siger Per Brinch.

Yderligere oplysninger:
Kommunikationsdirektør Per Brinch, Statoil Fuel & Retail, tlf. 33 42 42 27