Børnekaffe vinder Fundraisingprisen 2019

Årets vinder af Fundraisingprisen er Børns Vilkår og Circle K med kampagnen Børnekaffe, som er udviklet af mediebureauet Uncle Grey.

Kampagnen var blandt tre nominerede til prisen ud af i alt 22 indstillede. Prisen, som uddeles af indsamlingsorganisationernes brancheorganisation ISOBRO, gives til den mest nytænkende kampagne, som samtidig følger god fundraisingskik.

”Vi er rigtig glade for prisen og stolte over det koncept, vi fik udviklet i samarbejde med Circle K og Uncle Grey. Vigtigst af alt betyder kampagnen, at endnu flere børn og unge nu kan få gode råd, trøst og en voksen, der lytter – også om morgenen,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.

Før Børnekaffe-kampagnen havde Børnetelefonen åben fra kl. 11.00 – 02.00, og med de penge, kampagnen har rejst ved at sælge kaffe til fordel for børn, er åbningstiden nu udvidet til 09.00 – 02.00.

Kampagnen med Børnekaffen, som kunne købes hos Circle K i hele landet og indsamlede 1 million kroner, kørte fra december 2018 og ind i foråret 2019.

”Vi er utrolig glade og stolte over, at det med Børnekaffe-kampagnen er lykkedes at samle penge nok ind til, at Børnetelefonen kan udvide sin åbningstid om morgenen. Og tilmed at modtage en så fornem pris for den, er et ekstra krydderi på toppen og et kæmpe skulderklap til alle, der har bidraget til, at kampagnen er blevet så stor en succes,” siger Mette Uglebjerg, administrerende direktør i Circle K Danmark.

Om kampagnen

Cirkle K donerede 5 DKK til Børns Vilkår pr. solgte kop børnekaffe, og det resulterede i en samlet donation på 1 mio. kr. Donationen blev skabt ved at Circle K’s kunder betalte 2,50 DKK ekstra for deres kaffe og Circle K fordoblede beløbet. En indsats som nu gør, at Børnetelefonen har udvidet åbningstiden om morgenen med 2 timer, så den hver dag har åbent fra 09.00 til 02.00.

Se en film fra Børnekaffe-kampagnen herunder:

• Biltrafik

Circle K Danmark er en af landets førende brændstofleverandører med over 100 års virke i detailhandelsbranchen. Circle K har over 224 stationer med tilhørende butik, hvoraf mange er døgnåbne. Hertil kommer 180 ubemandede stationer (INGO og 1-2-3) samt 30 truck-sites.

Circle K's øvrige services omfatter bl.a. fyringsolie og diesel til opvarmning og industri.

Internationalt har Circle K-koncernen et bredt netværk af stationer i bl.a. Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Nordamerika.