Circle K gav gratis te og kaffe til Danmarks helte under Danmarks nedlukning

Circle K har givet 40.000 kopper gratis kaffe og te under Danmarks nedlukning

Over alt i verden har Circle K tilbudt gratis kaffe til de personer, der er ekstra brug for i den aktuelle sundhedskrise, og som har været ekstraordinært eksponeret for Covid-19 igennem deres arbejde. Det er samlet blevet til over 1 mio. kopper gratis kaffe. Alene i Europa er der blevet langet knap 400.000 kopper gratis kaffe over disken til læger, reddere, sygeplejesker mm, mens det i Danmark alene er blevet til næsten 40.000 kopper varm mokka til det hårdt arbejdende personale i social- og sundhedsvæsenet over de uger, initiativet varede i marts og april.

Dennis Bylov Dalgaard, presse- og kommunikationsansvarlig hos Circle K Danmark siger:

"Det er jo kun et lille bidrag i en svær tid, men vi er glade for at have bidraget en lille smule til at gøre dagen lidt mere udholdelig for en gruppe mennesker i det danske samfund, der har været i forreste linje i en tid, hvor der virkelig har været brug for dem".

Initiativet har som skrevet foregået over hele verden. I Skandinavien har danskerne suverænt været det mest kaffe-entusiastiske, selv om det faktisk kun tegner sig for cirka 10 % af den samlede mængde gratis kaffe i Europa. De knap 40.000 kopper bliver dog langt overgået i Irland, hvor irerne er gået helt ’amokka’. Her er der blevet langet knap 100.000 kopper gratis kaffe ud, hvilket svarer til cirka 25% af al gratis kaffe uddelt af i Circle i Europa. Det svarer til at minimum hver anden irer,som arbejder i social- og sundhedsvæsenet har fået en kop - hvis altså de kun har fået en kop kaffe hver...

Circle K Danmark er en af landets førende convenience og brændstofleverandører med over 100 års virke i detailhandelen. Circle K har over 227 stationer med tilhørende butik, hvoraf mange er døgnåbne. Hertil kommer 180 ubemandede stationer (INGO og 1-2-3) samt 30 truck-sites.

Circle K's øvrige services omfatter bl.a. fyringsolie og diesel til opvarmning og industri.

Internationalt har Circle K-koncernen et bredt netværk af stationer i bl.a. Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Nordamerika.

Pressekontakt Pressekontakt, talsmand og diverse henvendelser +45 53640042

Take it easy...

Circle K er én de førende convenience, energi og brændstofleverandører i Danmark, og alene herhjemme har vi mere end 225 butikker og stationer samt mere end 150 Ingo-stationer. Derudover kan du finde Circle K i flere andre europæiske lande såsom Polen, Irland, Norge, Sverige, Estland, Letland, Litauen og i Rusland. I alt har vi cirka 2.300 full-service stationer (brændstof og butik) og automatanlæg (kun brændstof) i Europa, og på tværs af landene arbejder mere end 18.500 Circle K-medarbejdere i vores butikker eller på vores koncerns hovedkontor, på vores otte regionale kontorer, på vores terminaler eller på vores mange depoter.

Circle K Danmark A/S
Borgmester Christiansens Gade 50