Circle K vender sidste års negative resultat til et overskud på knap 100 mio. kroner.

Circle K Danmark A/S kom ud af sit forgangne regnskabsår med et overskud på ca. 95,5 mio. kr. før skat. Det positive resultat skyldes primært et øget salg af convenience produkter og et opgraderet vasketilbud.

Circle K Danmark har netop offentliggjort sin årsrapport for regnskabsåret 2017/18. Et år der i høj grad handlede om at samle netværket efter forrige års integration af 131 Shell stationer og rebranding af hele kæden fra Statoil til Circle K. Fokus har derfor primært været på at frigive potentialet i det samlede nye netværk og organisation.

Resultatet betegnes af ledelsen og bestyrelsen som yderst tilfredsstillende. Vilkårene på markedet for brændstof og convenience samlet set er præget af intens konkurrence. Efter en årrække med negative resultater kan Circle K nu begynde at høste frugterne af betydelige investeringer i nyt brand, ombygninger og nye koncepter.

”Regnskabsåret 2018 var det år, hvor vi virkelig så de økonomiske resultater af det kæmpe store arbejde, som hver eneste dag udføres af alle Circle K medarbejdere, både i vores butikker og på supportkontoret. Vi har i en lang årrække leveret convenience produkter, brændstof og service af høj kvalitet til vores kunder, men det er indtil nu ikke blevet oversat til et afkast i regnskabet, som virkelig afspejler det udførte arbejde. Det ændrede sig i 2018, fortæller Administrerende Direktør i Circle K Danmark, Timothy Tourek.

Forventningerne til igangværende budgetår er en fortsættelse af den positive udvikling med en større satsning på at højne kvaliteten yderligere på brændstofs- og convenience-on-the-go markedet.

For yderligere information til pressemeddelelsen kontakt venligst:

Ann Kirstine Havsteen, marketing- og kommunikationsdirektør, Circle K

Tlf: 3342 4088, e-mail: annkirstine.havsteen@circlekeurope.com

Circle K Danmarks årsrapport kan læses i sin fulde længde på www.circlek.dk

FAKTA:

• Circle K Danmark A/S’ regnskabsår løber fra 1. maj til og med 30. april.
  • Circle K er ejet af det canadiske selskab Alimentation Couche-Tard.
  • Circle K findes i 23 lande
  • I Danmark har Circle K 242 butikker og mere end 3.000 medarbejdere.
  • Supportkontoret har ca. 120 ansatte og ligger i København SV.

• Biltrafik

• årsrapport
  • regnskab
  • årsresultat
  • bilvask
  • logo
  • kaffe
  • brændstof
  • mad

Circle K Danmark er en af landets førende brændstofleverandører med over 100 års virke i detailhandelsbranchen. Circle K har over 240 stationer med tilhørende butik, hvoraf mange er døgnåbne. Hertil kommer ca. 180 ubemandede stationer (INGO og 1-2-3) samt 30 truck-sites.

Circle K's øvrige services omfatter bl.a. fyringsolie og diesel til opvarmning og industri.

Internationalt har Circle K-koncernen et bredt netværk af stationer i bl.a. Skandinavien, Polen, Rusland, Irland, de baltiske lande og Nordamerika.