Kanelsnegle til eksamen

Fra torsdag den 26. april kan man få pengene tilbage, hvis man sætter tænderne i en kanelsnegl fra Statoil, og den ikke lever op til forventningerne. Statoil har to typer snegle i sit sortiment – bløddejssnegle og wienerbrødssnegle – som begge bages efter selskabets egen opskrift og med en særlig udvalgt kanel. Smagen er så god, at Statoil har valgt at yde smagsgaranti på sneglene for at gøre opmærksom på den høje kvalitet.

- Kvalitet er et omdrejningspunkt i vores sortiment. Vi har arbejdet meget med at få den helt rigtige smag i vores kanelsnegle, og vi mener oprigtigt, at de ligger helt i top på smagsbarometeret. Derfor går vi nu ud med smagsgarantikampagnen, som vi håber vil åbne øjnene for den kvalitet, man kan købe på stationen, forklarer kategorichef Karin Danielsen i Statoil.

- Analyser har vist, at der eksisterer flere fordomme omkring det at købe f.eks. wienerbrød som snegle hos Statoil. Det handler overordnet om tilliden til produktkvaliteten sammenlignet med den, man kan få hos bageren. Disse fordomme vil vi gerne til livs, og derfor udsteder vi en smagsgaranti for at fortælle kunderne, at vi er stolte af vores produkt og står på mål for kvaliteten, siger Karin Danielsen.

Bageakademi
For at sikre en høj produktkvalitet er der udpeget 200 bageansvarlige på Statoil stationerne. De har deltaget i et bageakademi, hvor de er blevet trænet i korrekt bagning af sneglene.

- Det er ikke nogen let opgave at bage en snegl korrekt. Derfor gør vi meget ud af at træne medarbejderne samt have klare procedurer, som sikrer, at hver enkelt snegl overholder vores kvalitetskrav. Det er årsagen til, at vi nu lover kunderne god smag eller pengene tilbage siger Karin Danielsen.

For yderligere information kontakt venligst:
Kategorichef Karin Danielsen, Statoil Fuel & Retail, tlf. 40 38 43 92
Kommunikationsdirektør Per Brinch, Statoil Fuel & Retail, tlf. 20 30 50 80

• kanelsnegle
  • smagsgaranti
  • bake-off

Statoil er en førende leverandør af olieprodukter og leverer i dag en femtedel af Danmarks samlede olieforbrug til opvarmning og transport. Selskabet driver over 230 bemandede benzinstationer i Danmark foruden omkring 60 automatanlæg under varemærket 1-2-3.
Statoil i Danmark indgår i Statoil Fuel & Retail koncernen, der har hovedkontor i Oslo og er en førende leverandør af brændstof til transport med over 100 års virke i detailhandelsbranchen.
Statoil Fuel & Retail har et udstrakt netværk af stationer i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland med 2.300 stationer, dels full-service stationer (bemandede stationer med brændstof og butik) og dels ubemandede automatanlæg. Over 17.000 ansatte arbejder på stationerne i Europa, og omkring 2.000 personer er beskæftiget på koncernens og de enkelte landes hovedkontorer og terminaler. Statoil Fuel & Retails øvrige produkter omfatter olie, diesel og fuel til opvarmning og industri, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. I Europa driver Statoil Fuel & Retail 12 olieterminaler, 50 depoter og cirka 400 tankbiler i otte lande; leverer flybrændstof i 85 lufthavne i ti lande og producerer 750 forskellige smøreolieprodukter, der sælges i 20 lande. Se også www.statoilfuelretail.com