Nye i Statoils danske ledergruppe

Udnævnt til Fuel direktør i Statoil Fuel & Retail A/S

Peter Rasmussen, 47 år, er pr. 1. september udnævnt til direktør for Fuel i Statoil Fuel & Retail og indtræder i den danske ledergruppe. Fuel afdelingen har ansvaret for forsyning, indkøb og prissætning af olieprodukter samt terminaldrift og distribution.

Peter Rasmussen har været hos Statoil Fuel & Retail siden 1998, hvor han blev chef for Statoil International Marine, og i 2006 blev han hentet til selskabets hovedkontor i Stavanger til stillingen som Senior Trader. I 2007 returnerede han til selskabets kontor i Danmark og har i den mellemliggende periode haft ansvar for handel og forsyningssikkerhed af olieprodukter til Statoils danske marked.

Inden Statoil arbejdede han syv år i A.P. Møller-Mærsk både i Danmark og internationalt efterfulgt af fem år som direktør for O.W. Bunker Far East (Singapore) Pte. Ltd.

Peter Rasmussen er flittigt brugt som olieanalytiker i de danske medier, når olieprisernes udsving kræver en ekspertforklaring.

Udnævnt til Convenience direktør i Statoil Fuel & Retail A/S

Mette Uglebjerg, 42 år, er pr. 1. september udnævnt til Convenience direktør med ansvar for det samlede udbud af varer og serviceydelser på Statoils danske servicestationer og indtræder i den danske ledergruppe. Hun har arbejdet hos Statoil Fuel & Retail siden 1993 og kommer fra en stilling som Group Category Manager for Convenience. Hun har tidligere haft stillinger som Group Category Manager Foodline, som distriktschef med driftsansvar for en række servicestationer, som skandinavisk projektleder inden for Category Management samt inden for business-to-business salg. Mette Uglebjerg er HD i Strategic Marketing Management fra Copenhagen Business School.

Statoil er en førende leverandør af olieprodukter og leverer i dag en femtedel af Danmarks samlede olieforbrug til opvarmning og transport. Selskabet driver over 230 bemandede benzinstationer i Danmark foruden omkring 60 automatanlæg under varemærket 1-2-3.
Statoil i Danmark indgår i Statoil Fuel & Retail koncernen, der har hovedkontor i Oslo og er en førende leverandør af brændstof til transport med over 100 års virke i detailhandelsbranchen.
Statoil Fuel & Retail har et udstrakt netværk af stationer i Skandinavien, Polen, de baltiske lande og Rusland med 2.300 stationer, dels full-service stationer (bemandede stationer med brændstof og butik) og dels ubemandede automatanlæg.
Statoil Fuel & Retails øvrige produkter omfatter olie, diesel og fuel til opvarmning og industri, flybrændstoffer, smøremidler og kemikalier. I Europa driver Statoil Fuel & Retail 12 olieterminaler, 50 depoter og cirka 400 tankbiler i otte lande; leverer flybrændstof i 85 lufthavne i ti lande og producerer 750 forskellige smøreolieprodukter, der sælges i 20 lande.
Omkring 18.500 ansatte arbejder på stationerne i Europa,  på koncernens og de enkelte landes hovedkontorer og terminaler og depoter.
Se også www.statoilfuelretail.com