Allersidste chance for at blive indstillet til initiativprisen

Hvem har taget et initiativ, der er så godt, det fortjener en pris og 10.000 kr? Hvis du tænker på nogen, så sig det videre til CISU. Og husk, man godt må indstille sin egen organisation også.

Hvert år på generalforsamlingen uddeles CISUs initiativpris. Med den følger en statuette og 10.000 kr. I år vil CISUs bestyrelse udpege en række nominerede på baggrund af de indstillinger, der er kommet. Og derefter er det op til deltagerne på generalforsamlingen d. 6. april at afgøre, hvem der er den endelige vinder.

Prisen skal gå til en person eller organisation, som gennem oplysning eller politisk arbejde har gjort en særlig indsats for at inspirere og/eller mobilisere danskerne til at engagere sig i det globale udviklingsarbejde. Gerne på en nytænkende og kritisk måde, som vækker debat og diskussion.

Tidligere år er prisen blandt andet gået til Spejderne, Danwatch, Rapolitics og Operation Dagsværk.

Læs mere om prisen på cisu.dk/initiativpris.

Send dit forslag til en kandidat sammen med fem linjer om, hvorfor personen eller organisationen fortjener prisen til Andrea Kiel Christensen fra CISUs sekretariat på akc@cisu.dk, senest den 15. januar 2019.