CISU inviterer til seminar om civilsamfund og grøn omstilling

Den 4. april 2019 på Vartov i København afholder CISU seminar om civilsamfund og grøn omstilling.CISU har fået en klimabevilling, og vil derfor over de næste tre år holde en række workshops om verdensmål 13, der handler om klimaindsatser. Dette seminar er det første i rækken.

På seminaret vil journalist på Information, Jørgen Steen Nielsen, tage pulsen på klimasituationen, som den er i dag og give et indblik i de aktuelle globale problemstillinger. Herefter vil tre af CISUs medlemsorganisationer give bud på, hvilke muligheder civilsamfundet har for at handle i Danmark og globalt. Medlemsorganisationerne er Verdens Skove, Afrika Kontakt og Dansk International Bosætningsservice. Alle organisationer har erfaring med projekter om klimatilpasning og modstandsdygtighed.

Hele arrangementet varer fra 16 til 20 og er gratis for såvel medlemmer som ikke-medlemmer.

Man tilmelder sig her.