Meddelelse fra sekretariatsleder Erik Vithner

Meddelelse fra sekretariatsleder Erik Vithner

Kære venner, medlemsorganisationer og samarbejdspartnere

Jeg har taget en stor beslutning. Jeg går på efterløn/pension med udgangen af september måned i år. Det betyder, at jeg vil have min sidste faste arbejdsdag som sekretariatsleder på CISUs sekretariat den 3. juli. Jeg vil have forskellige opgaver og afvikle ferie med videre frem til min fratrædelse.

Jeg har været på arbejdsmarkedet uafbrudt i 45 år, siden jeg var 17 år gammel, kun afbrudt af tre års uddannelse. Og jeg har været leder uden højeste arbejdstid i 35 år, de seneste 18 år i CISU. Jeg kan mærke, at det er både nødvendigt, godt og fint at slutte mit arbejdsliv nu - med job i faste rammer. Der er mange positive personlige aspekter for mig ved at ændre mit liv nu både i forhold til mig selv og min krop, min hustru, mine børn og børnebørn. Jeg glæder mig til at bruge mine hænder mere, til mere udeliv og til mere fordybelse og til at engagere mig som frivillig. Jeg finder mig sikkert også en spændende lønnet opgave i ny og næ.

Jeg er rystende nervøs ved at forlade det politiske, strategiske og faglige arbejde, som har fyldt langt det meste af mit liv, og de jobs jeg har haft - og ikke mindst ved at forlade det daglige møde med de mange mange dejlige, dygtige, seje og engagerede mennesker, som er så stor en del af livet i CISU og omegn. Det gælder ikke mindst mine fantastiske kolleger, CISUs bestyrelse. De inspirerende, engagerede og dejlige mennesker jeg har mødt i Danmark og overalt i verden - og deres hårde arbejde for forandringer - har i den grad også været med til at holde min egen gejst og glæde oppe i de mange år.

CISU er i topform! Vi er solidt og centralt plantet inden for civilsamfundsindsatser i udviklingssamarbejdet, støtten dertil og i det folkelige engagement. Vi har en faglig styrke uden lige i en fantastisk og engageret medarbejdergruppe. Og vi har en supergod bestyrelse, dygtige folk i bevillingssystemerne og så videre. Så jeg stopper på toppen med vished om, at der er masser af gode kræfter, der gør, at det kun kan gå fremad. For det allervigtigste for mig er, at CISU også er i topform fremadrettet. For hele idéens skyld, for medlemsorganisationernes og bevillingshavernes og for alle partnere ude i verdens skyld og for min egen selvforståelses skyld.

Jeg er helt vildt glad for, at Jeef har tilkendegivet, at han vil fortsætte som leder, og at der er fuld opbakning til det. Det betyder utroligt meget for mig, at der ligger en klar en ramme og plan for, hvad der skal ske.

Tak for de utroligt dejlige mange år sammen med jer alle. Jeg håber, at jeg får lejlighed til at møde mange af jer i de kommende måneder.

Kærlig hilsen Erik