Nytårshilsen til CISUs medlemsorganisationer: CISU glæder sig til samarbejdet med sine medlemsorganisationer i 2021

2020 har på mange måder været et udfordrende år, men CISUs medlemsorganisationer har også gjort 2020 til et forrygende år.

Aldrig har så mange brugt muligheden for at få rådgivning og deltage i CISUs fysiske og online kurser. Samtidig har vi i CISU aldrig oplevet så stort et pres på vores puljer, idet der har været stor søgning til både DERF, Civilsamfundspuljen og Engagementspuljen og CISUs oplysningspulje.

Det har været fantastisk at opleve, hvordan I medlemsorganisationer sammen med jeres partnere i udlandet har grebet de globale udfordringer, efterhånden som COVID-19 pandemien er vokset yderligere i 2020. Det er utroligt flot gået og har været fantastisk bekræftende at opleve jeres engagement og se de resultater I sammen med jeres partnere har opnået.

Vi må desværre også konstatere, at vi aldrig har haft så mange afvisninger af gode, støtteværdige ansøgninger i vores puljer, samt at en stor del af puljemidlerne har været baseret på kortsigtede bevillinger til at håndtere COVID-19 pandemien.

I brug for både flere midler og mere langtrækkende grundlag for sammen med jeres partnere bedst muligt at kunne løse globale udfordringer. Udenrigsministeriet står netop for at revidere ’Verden 2030’, den udviklingspolitiske og humanitære strategi, og det er vigtigt, at I og CISU sammen prøver at påvirke den for at få et bedre og mere langsigtet grundlag for jeres arbejde.

Vi arbejder hårdt på at sikre jer adgang til at påvirke revisionen af Verden 2030 strategien og jeg håber, at I vil deltage i arbejdet med at skabe det bedst mulige grundlag for jeres fremtidige arbejde. Derudover glæder vi os i sekretariatet til at understøtte jeres arbejde i det nye år og se, hvordan jeres arbejde vil udfolde sig i 2021.

Jeef Bech, sekretariatsleder