CITROËN C3 AIRCROSS ER BLEVET VOKSEN

CITROËN C3 AIRCROSS ER BLEVET VOKSEN

Den nye Citroën C3 Aircross er blevet mere moden. Visuelt har den fået et mere potent frontdesign, mens dens nøglekvaliteter som komfort, rummelighed og fleksibilitet er forstærkede. Som en ny feature kan den bl.a. udstyres med Advanced Comfort sæder, en ny 9” touchskærm og så fås den i ikke mindre end 70 farvekombinationer. Den nye version af Citroëns kompakte SUV kommer på det danske marked til sommer.

C3 Aircross er produceret i 330.000 eksemplarer siden introduktionen i slutningen af 2017. Den tapper ind i en SUV-trend, der har bredt sig til det kompakte B-segment, som er blevet mere og mere populær. På det danske marked har B-SUV-segmentet støt øget sin markedsandel fra 7 % i 2017 til 11 % i 2020, og trenden fortsætter.

ET SELVSIKKERT DESIGN

Den faceliftede C3 Aircross har ændret udsende fra en legesyg attitude til et mere modent look. Den har fået et mere selvsikkert design med en ny front, der er inspireret af CXPERIENCE konceptbilen og som blev vist første gang på den faceliftede C3. Hovedelementet og Citroëns nye signatur er de to krom-vinkler, der fortsætter ud i LED forlygterne, mens en afgørende faktor for det mere robuste SUV-look er den nye dominerende kølergrill og den sølvgrå beskyttelsesplade under fronten. C3 Aircross fremstår nu mere bredskuldret, hvilket understreges af de sorte beskyttelsespaneler, der fortsætter hele vejen rundt om bilen. Den er med andre ord blevet voksen.

Karakteristisk for Citroën er der ikke mindre end 70 muligheder for at personalisere den faceliftede C3 Aircross. Den kommer i 7 forskellige farver, hvoraf der er 3 nye: Khaki Grå, Voltaic Blå og Polar Hvid. Hertil fås 4 forskellige udvendige farvepakker med 2 nye farver: Adonised Orange og Adonised Mørkeblå, mens der er mulighed for at vælge sort eller hvidt tag. Herudover tilbyder C3 Aircross nye fælge med et endnu mere grafisk design i 16” og 17”, begge fås i enten diamond-cut eller helt sorte versioner, hvilket i den grad bidrager til et mere raffineret look.

Muligheden for at personalisere C3 Aircross er også opgraderet i kabinen, hvor der tilbydes 4 forskellige interiørpakker:

- Standard: Helt rent udtryk med grå detaljer i indtrækket og instrumentbord i gråt tekstur

- Urban Blue: Et moderne interiør, der kombinerer blåt stof og blåt læder-look, som bl.a. udsmykker nakkestøtterne med vinkel-logoet og en liste på instrumentbrættet

- Metropolitan Graphite: Et trendy design, der kombinerer et grafitgråt stof i læderlook med et grånistret stof. Nakkestøtterne er desuden udsmykket med et bånd i et træ-inspireret mønster og farve

- Hype Grey: Et indtræk, som er en kombination af grå-grønt læder og et sort stof i læderlook. Instrumentbrættet er udsmykket med et bånd i grå-grønt læder, mens nakkestøtterne har et tværgående bånd med den karakteristiske Citroën vinkel.

FEEL GOOD

C3 Aircross er udviklet med afsæt i Citroëns Advanced Comfort® program, hvilket ikke alene kommer til udtryk ved den komfortabelt opsatte undervogn, men det opleves også tydeligt med de nye Advanced Comfort sæder, der giver en mærkbar komfort. De har en særlig polstring med 15 mm ekstra skum, mens selve udformningen af sæderne er bredere og samtidig mere støttende, idet midten er sædet er udført i et tykkere skum med en ekstra tæthed

På trods af sin kompakte størrelse og en længde på 4,16m tilbyder C3 Aircross både rummelighed med plads til både knæ og hoved samt en fleksibilitet, der gør hverdagen og det aktive fritidsliv lidt nemmere. Bagsædet kan justeres 150 mm frem og tilbage i to uafhængige dele og passagersædet kan foldes helt fladt ned, hvilket giver mulighed for at transportere lange genstande på op til 2,40 m. Bagagerummet kan øges fra 410 l til 520 l med det bageste sæde i forreste position og op til 1.289 l med bagsædet foldet helt ned.

En andet feature, der bidrager til interiørkomforten, er det gavmilde lysindfald, der kommer både fra de store ruder og soltaget, der lukker en strøm af lys ind i kabinen.

C3 Aircross er desuden blevet endnu mere funktionel. Den er blevet udstyret med en ny midterkonsol, der indeholder et stort opbevaringsrum, som kan tilgås af både for- og bagpassagerne. Der er med rund hånd fordelt opbevaringsrum i bilen til glæde for alle passagerne, herunder en bakke foran det forreste passagersæde, kopholdere integreret i det foldbare armlæn på bagsæderne mm.

TEKNOLOGIER, DER GØR HVERDAGEN NEMMERE

Den nye udgave af C3 Aircross er udstyret med en ny og mere brugervenlig 9” touchskærm, der indbefatter Citroën Connect Nav og Mirror Screen funktionen, der er kompatibel med Android Auto og Apple CarPlay. Herudover er der mulighed for trådløs smartphone opladning og Citroën Connect Assist.

C3 Aircross kommer desuden med 12 intuitive køreassistentsystemer, der gør hverdagen og hver tur bag rattet nemmere og mere sikker. Af sikkerhedssystemer kan bl.a nævnes: Head-up display i farve, skiltegenkendelse, automatisk nødbremse og automatisk nær-/fjernlys, mens komforten understreges af nøglefri adgang og start, Park Assist og bakkamera. For at understrege SUV-karakteren kan C3 Aircross desuden udstyres med Grip Control inkl. Hill Assist Descent, som giver føreren mulighed for at tilpasse trækkraften på forhjulet til underlaget og fastholde farten ned af bakker.

Motorprogrammet består af effektive og højtydende PureTech benzinmotorer og BlueHDi dieselmotorer: PureTech 110 hk 6-trinsmanual, PureTech 130 hk EAT6, BlueHDi 110 hk 6-trins manual og BlueHDi 120 hk EAT6.

Hanne Langsig Sørensen

Pressekontakt Head of Group PR +45 21 72 51 72