Gå til indhold

Interdan Koncernen skifter navn til K.W. Bruun & Co

Interdan, en af Nordens største bilimportører med bl.a. import af Peugeot, Citroën, DS og Opel i Danmark og Sverige, vender tilbage til sit oprindelige navn. Navneskiftet griber tilbage til de historiske rødder, hvor stifter Karl Wilhelm (K.W.) Bruun solgte de første biler for mere end 100 år siden

K.W. Bruun har rødder tilbage til 1914, hvor Karl Wilhelm Bruun lavede sin første bilhandel. Han var en dygtig og iderig købmand, som ikke havde langt fra tanke til handling. I dag, mere end 100 år senere, er dette købmandskab stadig en af grundstenene i Koncernens måde at drive forretning på. ”Vi har tilpasset vores forretningsmodel, ligesom vores kultur har udviklet sig gennem tiden, mens vores forretningsprincipper og DNA er uændret. Som familiefondsejet Koncern er vi stolte af det, K.W. Bruun skabte, ligesom vi er stolte over de medarbejdere og den effektive virksomhed, vi har i dag. For os er det kun naturligt at gå fremtiden i møde, som vi startede: Som K.W. Bruun & Co”, udtaler Anders Bruun, 3. generation og bestyrelsesformand i K.W. Bruun & Co.

Navneskiftet lanceres samtidig med, at Maria Bruun-Lander, 4. generation fratræder posten som koncerndirektør og i stedet indtræder som næstformand for koncernbestyrelsen. Lars Christian Dybkjær, tidligere CFO/COO for Interdan Holding indtræder som CEO for K.W. Bruun & Co.

”K.W. Bruun brandet afspejler, hvem vi er, og hvad vi brænder for. Det er en identitet, der viser, at der er mennesker bag, og at der er passion og engagement”, fortæller Maria Bruun-Lander og fortsætter: ”K.W. Bruun bliver nu synlig igennem hele vores selskabsstruktur, hvor nyt logo og brandidentitet skal fungere som fælles fundament for alle selskaber”. Datterselskaberne Bilabonnement og Quickpoint bevarer deres nuværende visuelle identitet og navn med tilføjelse af K.W. Bruun under logo.

Navneskiftet træder i kraft pr. dags dato. De praktiske ændringer i forbindelse med navneskiftet, bl.a. skiltning, ny IT-infrastruktur m.m., gennemføres i løbet af 2021.

Om K.W. Bruun & Co
K.W. Bruun & Co har rødder tilbage til 1914, hvor stifter Karl Wilhelm Bruun solgte de første biler. I dag er K.W. Bruun & Co A/S en af Nordens største bilimportører med bil- og reservedelsimport af bilmærkerne Peugeot, Citroën, DS, Opel og Mitsubishi i Danmark og Sverige. Koncernen beskæftiger sig yderligere med to fokusområder: Udvikling af digitale koncepter med fokus på fremtidens mobilitetsløsninger og investering i værdipapirer og ejendomme. I 2020 blev Classic Car House A/S stiftet, et kommende unikt samlingspunkt for mennesker med entusiasme for og kærlighed til klassiske biler. Læs mere på www.kwbruun.com.

Primære selskaber i K.W. Bruun Koncernen

K.W. Bruun & Co │ K.W. Bruun Invest A/SK.W. Bruun NxT A/SK.W. Bruun Import A/S │
K.W. Bruun Automotive A/S (Peugeot, Citroën, DS, Opel i DK) │ K.W. Bruun MMC A/S (Mitsubishi i DK) K.W. Bruun Automotive AB (Peugeot, Citroën, DS, Opel i SE) │ K.W. Bruun MMC AB (Mitsubishi i SE)│ K.W. Bruun Logistik A/S │ K.W. Bruun Logistik AB │ Bilabonnement A/S │ Classic Car House A/S│
Quickpoint A/S │Gran Turismo Cars A/S │