Sådan får du dansk Netflix til 17 kr. - helt lovligt

Danskere med et Netflix-abonnement kan spare helt op til 89 kr. hver måned ved at købe abonnementet i tyrkiske lira i stedet for danske kroner. Det er helt lovligt, og indholdet er præcis det samme. Bredbånd.dk viser hvordan.

I sidste uge viste en stor analyse fra Comparitech, at vi i Danmark betaler nogle af verdens dyreste Netflix-abonnementer. Det skyldes, at den globale streamingtjeneste sætter priserne efter købekraften i hvert land. Ifølge analysen har Tyrkiet verdens billigste Netflix-abonnementer. Omregnet til danske kroner kan et basisabonnement købes for bare 17 kr. om måneden i Tyrkiet.

Mange penge at spare i Danmark

Bredbånd.dk har lavet et interaktivt verdenskort over, hvad et Netflix-abonnement koster. Se det her

Danskerne kan også få glæde af de lave priser, og det er endda helt lovligt og giver adgang til dansk Netflix med danske undertekster. Forklaringen er, at Netflix trækker pengene for abonnementet i den valuta, der var gældende da kontoen blev oprettet, mens indholdet altid bliver tilpasset til det land brugeren logger ind i.

Derfor kan danskere oprette en Netflix-konto, hvor pengene trækkes i tyrkiske lira. Og som tabellen herunder viser, er der mange penge at spare.

Basis Standard Premium
Pris i Danmark 79 kr. 99 kr. 129 kr.
Pris i Tyrkiet - omregnet til danske kr. 17 kr. 30 kr. 40 kr.
HD Nej Ja Ja
Ultra HD Nej Nej Ja
Antal skærme, der kan være aktive samtidigt 1 2 4

Bredbånd.dk har lavet en stor og udførlig guide til, hvordan man kan få de tyrkiske Netflix-priser ved at oprette sig gennem en VPN - det er naturligvis helt lovligt.

Du finder guiden her

Brug af det interaktive kort
Medier og bloggere kan bruge det interaktive kort over Netflix-priser, hvis der en gang i selve artiklen bliver lavet et link til guiden på bredbånd.dk, der forklarer hvordan man, helt lovligt, får dansk Netflix til 17 kr. om måneden.

Kortet, der iøvrigt ikke giver problemer i forbindelse med GDPR, indsættes med denne embed-kode:

<iframe id="datawrapper-chart-GOvMl" src="//datawrapper.dwcdn.net/GOvMl/7/" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" width="600" height="400"></iframe>

Hver måned bliver Comprisos platforme brugt af mere end 500.000 forbrugere i Skandinavien og Tyskland.