Tjek det her: Bliver ansigtsgenkendelsen på din mobil snydt af et foto?

Face unlock-funktionen på en lang række smartphones kan ikke kende forskel på dit ansigt og et billede af dig. Se her, hvordan din mobil klarede sig i testen.

De fleste af os bruger mobilen et utal af gange om dagen, så det sparer en del tid at vi bare skal kigge på den for at låse den op.

Men den smarte ansigtsgenkendelse er langtfra altid sikker. Hollandske Consumentenbond har haft fat i 105 forskellige smartphones og undersøgt hvilke af dem, der kan snydes med et foto.

40 procent af de testede Android-mobiler lader sig snyde

Mobilabonnement.dk har samlet alle resultaterne i en søgbar liste, som du finder her.

Medier og andre er velkomne til at embedde listen på deres eget site, hvis der i artiklen laves et link til Mobilabonnement.dk

Listen indsættes med følgende kode:

<iframe id="datawrapper-chart-Chutc" src="//datawrapper.dwcdn.net/Chutc/1/" scrolling="no" frameborder="0" style="width: 0; min-width: 100% !important;" height="534"></iframe><script type="text/javascript">if("undefined"==typeof window.datawrapper)window.datawrapper={};window.datawrapper["Chutc"]={},window.datawrapper["Chutc"].embedDeltas={"100":669,"200":627,"300":559,"400":559,"500":534,"700":534,"800":534,"900":534,"1000":534},window.datawrapper["Chutc"].iframe=document.getElementById("datawrapper-chart-Chutc"),window.datawrapper["Chutc"].iframe.style.height=window.datawrapper["Chutc"].embedDeltas[Math.min(1e3,Math.max(100*Math.floor(window.datawrapper["Chutc"].iframe.offsetWidth/100),100))]+"px",window.addEventListener("message",function(a){if("undefined"!=typeof a.data["datawrapper-height"])for(var b in a.data["datawrapper-height"])if("Chutc"==b)window.datawrapper["Chutc"].iframe.style.height=a.data["datawrapper-height"][b]+"px"});</script>

Der afgives ingen oplysninger om brugerne ved at bruge listen, så der er ingen problemer ifht. GDPR.

• Data, Telekommunikation, IT

Hver måned bliver Comprisos platforme brugt af mere end 500.000 forbrugere i Skandinavien og Tyskland. I Danmark står vi bl.a. bag Mobilabonnement.dkBredbånd.dk og Valutaomregner.dk