Med MFT-X1 præsenterer Megger en innovativ multifunktionstestanordning, der gør sikkerhedstests mere pålidelige og nemmere. Fotokilde: Megger

Ny multifunktionstester fra Megger

Installationstesteren MFT-X1 kan nu fås på Conrad Sourcing Platform

• Konfigurerbare og automatiske RCD-testsekvenser
  • Sløjfeimpedansmåling i høj opløsning og med pålidelighedsindikator
  • Skift batterier uden brug af værktøj

Sikkerhed og kontrol er den højeste prioritet for tavlemontører samt inden for fremstilling af diverse koblingsudstyr. En af producenterne på den øverste hylde inden for dette segment er Megger, der nu præsenterer MFT-X1, en innovativ og multifunktionel testenhed, der gør sikkerhedstests både mere pålidelige og nemmere at gå til. Test af elektriske systemer såsom ladestationer til elektriske køretøjer er blot nogle få eksempler på de alsidige anvendelsesmuligheder, man får med MFT-X1. Hurtigere og reproducerbare testresultater samt en minimering af nedetid giver virksomhederne væsentlige konkurrencefordele i form af besparelser, både når det kommer til tid og penge.

True Loop-impedanstest med patenteret Confidence Meter™-teknologi

Resultaterne af MFT-X1 er fuldt ud pålidelige: Meggers patenterede konfidensmålerteknologi, Confidence Meter, understøtter alle sløjfeimpedansmålinger, hvilket indikerer forløbet af sløjfemålingen og tilstedeværelsen af støj i kredsløbet. Fejlagtige værdier fjernes, så der opnås et stabilt og ensartet resultat. Især målinger med lav impedans bliver en realistisk mulighed via to-ledede testforbindelser og højstrømstests, alt sammen takket være Confidence Meter. Det er netop af denne grund, at udviklingsteamet hos Megger har øget opløsningen fra 0,01 ohm til 0,001 ohm og den aktuelle beregning til 50 kA i det nederste område af MFT-X1.

Konfigurerbare RCD-testsekvenser

RCD-tests kan automatiseres og konfigureres ved hjælp af MFT-X1. Det kan ske ved at vælge en hel serie af tests eller blot enkelte elementer i en fejlstrømsafbryder - alt afhængigt af hvad der kræves til den tilsvarende testsekvens. Med yderligere rampetests kan testene også både optimeres og forenkles. Med MFT-X1 og Megger EVCA-adapteren kan der udføres idriftsættelses- og vedligeholdelsesmålinger af alle kendte EV-opladere, ligesom motorer, maskiner og generatorer kan kontrolleres.

Ukompliceret batteriskift uden brug af værktøj

MFT-X1 tilbyder markedets nemmeste og hurtigste måde at skifte batterier på: Et batterisystem af en helt ny slags gør det nemt at udskifte NiMH-batteripakken. Men det er ikke det hele. Enheden kan betjenes med Megger lithium-ion batteripakken samt med AA NiMH eller alkaline-batterier. De genopladelige batterier kan udskiftes til AA-bæremodulet på ingen tid, og nøjagtigheden af lithium-ion-batteripakkens opladningsstatus er optimeret ved hjælp af en intelligent chipteknologi. Det bedste ved det hele er dog, at du ikke har brug for værktøj til at udskifte batterierne (såvel genopladelige som ikke genopladelige).

Enkel og praktisk i brug

Styringen af måleapparatet er også nem i praksis. Drejeknapperne kan ligesom genvejstasterne betjenes nøjagtigt - selv med handsker. Under vanskelige lysforhold kan displayet skiftes til monokrom - det vil sige sort/hvid-tilstand - så du opnår en god læsbarhed. Lagringen af målte værdier sker nemt via en Bluetooth-aktiveret Android eller iOS-enhed. Dataene overføres direkte til den nye cloud-baserede Megger Certsuite-software og kan viderebehandles med det samme. Der er heller ingen nedetider på grund af systemopdateringer med MFT-X1. Den seneste systemoperative fil kan downloades til et MicroSD-kort fra Megger-webstedet, så måleren kan blive opdateret.

Der kan hentes flere oplysninger her.