Vores omfattende produktsortiment for erhvervskunder inden for industriel automatisering omfatter allerede over 100.000 produkter og varemærker fra ledende producenter såsom Weidmüller, Siemens, Wago, Phoenix Contact og Lapp. Foto: Westend61/Getty Im

Conrad Elektronik satser på automatiseringsteknologi og kundespecifikke løsninger

Conrad Elektronik starter år 2020 med nye tilbud hver uge inden for automatiseringsteknologien. Hver uge præsenteres forskellige casestudier med innovative produktløsninger, som øger effektiviteten og sænker omkostningerne. Desuden er Conrad Elektronik en kompetent leverandør og en professionel erhvervspartner, som vil gøre de nyheder, der blev præsenteret på SPS-messen, tilgængelige så hurtigt som muligt.

Conrads webshop tilbyder allerede over 100.000 produkter indenfor automatisering samt kundespecifikke tekniske løsninger. Inden for industriel automatisering tilbyder Conrad især løsninger med komplette produktsortimenter fra førende producenter og varemærker såsom Weidmüller, Siemens, Wago, Phoenix Contact og Lapp, som alle er kendt for deres høje kvalitet.

Conrads automatiseringsudbud opfylder behovet hos industrielle virksomheder, der anvender styreskabe, -maskiner og -systemer, samt virksomheder der har ansvar for vedligeholdelse, reparation og drift af produktionsanlæg og styreskabe.

Hos Conrad får indkøberne adgang til en platform med et meget bredt produktsortiment. Conrads indbyggede indkøbsplatform forsyner dem med alle de produkter, som deres automatiseringsopgaver og -projekter har brug for – fra den samme leverandør.

”I vores automatiseringsudbud fokuserer vi først og fremmest på industriel automatisering”, forklarer Ralf Bühler, CSO B2B hos Conrad Electronic. ”Vi er særligt opmærksomme på at udvide anvendelsesområderne inden for vedligeholdelse, reparation og drift af styreskabe, felt- og procesteknik, samt digitalisering af styreskabe, felt- og procesteknik. Vi dækker også kundespecifikke automatiseringsløsninger inden for specielle maskinkonstruktioner med vores brede og dybe produktsortiment”.

Sortimentet omfatter lige nu PLC og tilbehør, industrielle sensorer, motorer og drev, pneumatiske produkter, strømforsyninger, styreskabe og -huse, industrielle relæer og styreenheder, kontakter og lyssignaler, kabler og ledninger, konnektorer, industrielle computere, industrielle Ethernetløsninger og automatiseringsværktøjer m.m.

Et bredt sortiment af produkter og e-indkøbstjenester

Conrads sortiment inden for automatiseringsteknologien suppleres af kabeltjenester såsom udstyr til kabelsamlinger og kabel-/slangetilbehør, professionel 3D-udskrivningstjeneste af industriel kvalitet, SFC-bestilling og en særlig tilbudstjeneste.

At vælge Conrad Elektronik som one-stop-partner inden for industriel automatisering giver mange fordele, særligt mange hurtige, pålidelige og fleksible alternativer og tjenester for levering og bestilling samt supporttjenester og rådgivning på topniveau. Desuden drager kunderne fordel af virksomhedens næsten 100 års erfaring inden for teknologi og elektronik, samt over 20 års erfaring som teknisk B2B-leverandør.

For yderligere oplysninger henviser vi til vores specielt tilpassede nye webside.

Simple. Fast. Comprehensive. Procurement: Conrad Elektronik har stået for teknologi og elektronik siden 1923 og tilbyder et bredt og omfattende sortiment med mere end 750 000 artikler på conradelektronik.dk. Uanset om det drejer sig om grundlæggende teknologi, speciale applikationer, skræddersyede tjenester eller individuelle løsninger, kan brugere af teknologi og elektronik få dækket alle deres tekniske behov via Conrads professionelle Sourcing Platform. Med 19 butikker i Tyskland, og datterselskaber i 16 lande over hele Europa, så er den familieejede virksomhed baseret i Hirschau i det østlige Bayern en af de førende udbydere via flere kanaler af praktisk indkøb hos en enkelt kilde.

Conrad er også førende inden for elektroniske indkøb, e-Procurement. B2B-kunder drager ikke kun fordel af personlig rådgivning fra key account managers, internt salg og virksomhedskonsulenter men også af skræddersyede løsninger til e-procurement. Indkøb af specialprodukter, tilbud, smart bestilling og udlejningstjenester samt ordrer til tiden gør den omfattende portefølje af tjenester komplet.

Det sortimentet, som er til rådighed via Conrads Sourcing Platform, omfatter produkter fra førende producenter og mærker såsom Voltcraft, Toolcraft, Tru Components, Renkforce, Speaka Professional, C-Control og Makerfactory. Kalibrerings- og genkalibreringstjenesten, som er en printpladetjeneste til små serier og prototyper, og 3D-udskrivningstjenesten (enten online eller på 3D-udskrivningscentre i filialerne på stedet) kan hjælpe B2B-kunder, der søger at optimere deres projekter. Conrad Connect, en af de førende Internet of Things-projektplatforme, giver også mulighed for sammenkobling af intelligente enheder, apps og tjenester på tværs af flere producenters enheder til erhvervskrav og personlig brug.