Coop ansætter ny koncerndirektør

Coop har ansat Elise Brøchner som ny koncerndirektør og medlem af Coops direktion. Elise Brøchner får ansvaret for HR, kommunikation og CSR i Coop.

Elise Brøchner, 44, er uddannet cand.merc., psykoterapeut og organisationskonsulent, og hun kommer fra et job som direktør og ejer af konsulentfirmaet Brøchner.

Elise Brøchner har mere end 15 års erfaring inden for ledelses-, organisations- og forretningsudvikling. Hun er tidligere medlem af koncernledergruppen og HR-direktør i Berlingske og Orkla Media, og hun har endvidere arbejdet med forretningsudvikling og strategiimplementering hos Carlsberg og McKinsey & Co. Siden 2007 har hun drevet selvstændig konsulentvirksomhed og varetaget udvalgte bestyrelsesposter i Danmark og udlandet.

Med ansættelsen af Elise Brøchner består direktionen i Coop nu af: Koncerndirektør Elise Brøchner, koncerndirektør Per Toelstang, koncerndirektør Jan Madsen og administrerende direktør Jesper Lien.

Elise Brøchner tiltræder den 16. august 2011.

Yderligere information:

Jesper Lien, 5159 3601