Farvel til gaver - goddag til oplevelser

En snorkelsafari, en romantisk middag på en herregård eller en times massage. Det er nogle af de ting, man nu kan købe samtidig med, at man køber mælk og gulerødder i Kvickly og SuperBrugsen.

På blot tre år er markedet for gavebokse med oplevelser vokset fra nul til 300 millioner kr.

I løbet af de kommende fem år forventes det at vokse med yderligere over 500 millioner kr.

Det er baggrunden for, at Coop nu kommer med et helt nyt koncept, morebox, som tilbyder oplevelser til både gave- og eget brug. Det vil bestå af flere end 30 forskellige gavepakker til rejser og oplevelser indenfor wellness, restauranter, sommerparker, forlystelser/sport, camping og biografer. Coop, som formidler oplevelserne, samarbejder med nogle af Danmarks bedste arrangører inden for oplevelser. Planen er at udvide samarbejdet yderligere – også med nye typer af produkter.

Gennem de seneste år har Coop haft et stærkt voksende salg af biografpakker og pakker til eksempelvis BonBon-land og Legoland. Det har givet mod på at komme med mange nye tilbud på oplevelsespakker.

Om baggrunden for, at dette marked er blevet et af de hurtigst voksende inden for dagligvaremarkedet, siger projektchef Erling Marcher, Coop:

Velstanden i Danmark har betydet, at mange ikke ved, hvad de skal ønske sig til jul, fødselsdage, konfirmationer og ved andre mærkedage. Derfor vælger flere og flere at ønske og give oplevelser. Med morebox tilbyder vi mange forskellige løsninger, hvor vi i kraft af vores størrelse kan give kunderne bedre priser, end de ville kunne skaffe ved selv at arrangere.”

morebox kan i første omgang fås i Kvickly og SuperBrugsen – og inden længe også i andre af Coops kæder

Priserne går fra 95 kr. til 1.499 kr. Læs mere på www.morebox.dk

Yderligere information: Projektchef Erling Marcher, Coop, 5221 2818