Coor vinder L’Oréals nye pris som ”Årets nordiske indirekte leverandør”

Intelligente løsninger, målrettet procesoptimering og en bevidst CSR-strategi har sikret facility management-koncernen Coor prisen som ”Årets nordiske indirekte leverandør”, som L’Oréal uddeler for første gang i år

Coor har netop vundet L’Oréals nystiftede pris som ”Årets nordiske indirekte leverandør”. Det skete ved en ceremoni på deres nordiske hovedkontor beliggende på Havneholmen i København. Coor vandt prisen som leverandør af facility management-services som rengøring, receptionsservice og handymanydelser samt har ansvaret som facility manager for L’Oréals nordiske kontorer.

Prisen blev givet som en anerkendelse for virksomhedens forretningskoncept, der kombinerer intelligente løsninger, gensidig forretningsforståelse og målrettet procesoptimering med en bevidst CSR-indsats for det rummelige arbejdsmarked. En kombination, der understøtter L’Oréals måde at drive forretning på - og som har sikret et solidt partnerskab mellem de to virksomheder.

Det gode eksempel for andre

Prisen som ”Årets nordiske indirekte leverandør” er et nyt tiltag fra L’Oréal, der ønsker at anerkende deres leverandører og inspirere dem. Hensigten er at uddele prisen én gang om året til en leverandør, der har leveret en professionel indsats med et stort engagement og gode resultater målt på det økonomiske og socialøkonomiske barometre.

- Coor er en nøglespiller i vores facility management-projekt i Norden, hvor vi ønsker at reducere det samlede antal leverandører. De hjælper os med at implementere og forbedre setuppet samt hæve serviceoplevelsen for vores ansatte på tværs af landegrænser. Vi er stolte over, at Coor vandt prisen som bedste indirekte leverandør 2017, sagde Camilla Frisk, Sourcing Leader fra L’Oréal.

Et perfekt match på flere punkter

De to internationale koncerner indledte det danske samarbejde i juli 2015, og her i 2017 er det samarbejdet udvidet til Sverige og Finland. Man fandt hurtigt ud af, at de to virksomheder ikke kun matchede på de hårde kriterier inden for facility management services, men at de også på de bløde og samfundsmæssige emner har mange fælles opfattelser.

- Ved at afspejle strukturen og kulturen i L'Oréal får vi uvurderlig forståelse for deres behov og måder at drive forretning på, så vi professionelt kan understøtte deres virksomhed på bedst mulig måde, fortæller kontraktchef hos Coor, Line Pilgaard Caspers, der har ansvaret for Coors kontrakt med L’Oréal.

Motivation til at gøre endnu mere

Hos Coor glæder man sig over prisen:

- Prisen som ”Årets nordiske indirekte leverandør” er en fantastisk og værdsat anerkendelse af vores arbejde - og at være de første modtagere af prisen betyder meget for os. Anerkendelsen bekræfter os i, at vores forretningskoncept, arbejdsmetoder og sociale bevidsthed alle er væsentlige parametre i forbindelse med strategiske kundesamarbejder. At modtage den nordiske leverandørpris er en stærkt motiverende faktor til at fortsætte vores arbejde og socialøkonomiske indsats, fortæller Jørgen Utzon, adm. direktør for Coor Danmark, der er både stolt og glad for at modtage anerkendelsen fra L’Oréal.

Leverandørprisen er den seneste i en række af anerkendelser for bemærkelsesværdige indsatser i facility management-koncernen Coor. Ud over prisen som ”Årets nordiske indirekte leverandør” har Coor tidligere i år vundet CPH Change Award, ligesom virksomheden er nomineret til ” Kantineprisen for uddannelsessteder”.

Kontakt og yderligere informationer

Blandt Coors kunder findes et stort antal større og mindre offentlige og private virksomheder i Norden, bl.a. AB Volvo, Aibel, dansk politi, DR, E.ON, Ericsson, NNIT, NCC, Novozymes, Saab, Sandvik, SAS, Statoil, Skanska, TeliaSonera, Trafikverket, VELUX og Volvo Cars. Coor tager ansvar for virksomhedens aktiviteter i forhold til kunder, medarbejdere, ejere samt virksomhedens påvirkning på samfundet og miljøet i et bredere perspektiv

I Danmark servicerer Coor dagligt over 30.000 servicebrugere på mere end 300 adresser. Der er 6.500 medarbejdere ansat, primært i Danmark, Sverige, Norge og Finland og en årsomsætning på ca. 6 mia. DKK (pr. 31.3.17). Coor er børsnoteret på Nasdaq Stockholm. Læs mere på coor.dk.

Relateret materiale