København kåret som Nordeuropas bedste krydstogthavn af spansktalende rejsende

København kåret som Nordeuropas bedste krydstogthavn af spansktalende rejsende

København har vundet Cruceroadicto-prisen 2022 for bedste nordeuropæiske krydstogthavn på den internationale rejsemesse Fitur i Madrid.

Prisen er baseret på en international tilfredshedsundersøgelse blandt spansktalende krydstogtrejsende. Bedste nordeuropæiske havn er en af de 17 kategorier i Cruceroadicto Awards 2022, som uddeles for første gang i år. Ved afstemningen kunne de rejsende frit og uafhængigt stemme på deres foretrukne krydstogtskibe, -rederier og havne. Anden- og tredjepladsen i kategorien som bedste nordeuropæiske havn gik til havnene Geiranger og Flam i Norge.

Ifølge CruiseCopenhagen og Copenhagen Malmö Port afspejler prisen det dedikerede arbejde med at gøre København til en attraktiv destination for alle krydstogtgæster.

"Vi er rigtig glade for, at København blev valgt som den bedste nordeuropæiske havn af de rejsende selv. Denne pris motiverer os virkelig til at holde dampen oppe i den kommende krydstogtsæson 2023 for at sikre, at vi fortsat leverer service i verdensklasse til krydstogtskibe og besøgende," siger Luis de Carvalho, Commercial Cruise Director, Copenhagen Malmö Port.

København er en ideel krydstoghavn med en international lufthavn med et omfattende rutenet, velfungerende infrastruktur og en effektiv havnedrift. København blev kåret som verdens bedste by af rejsende af Lonely Planet i 2019 på grund af sine gamle charme kombineret med en bæredygtig livsstil.

"Vi samarbejder med centrale aktører i byen for at sikre en god oplevelse for alle krydstogtgæster. Denne pris bekræfter, at alt det hårde arbejde og det tætte samarbejde mellem partnerne i netværket gør København unik som krydstogtdestination," siger Helene Mølgaard Bæk, Senior Manager hos CruiseCopenhagen.

Yderligere oplysninger:
Ulrika Prytz Rugfelt, Chief Communications & Sustainability Officer,
Copenhagen Malmö Port AB, e-mail: ulrika.prytz@cmport.com

Jane Lausten, Manager,
CruiseCopenhagen, e-mail: jkl@woco.dk

Copenhagen Malmö Port (CMP) er Nordeuropas største krydstogthavn. Selskabet står for krydstogtdriften i Visby, Malmø og København og byder over 400 krydstogtskibe velkommen hvert år.
Få mere at vide på: www.cmport.com

CruiseCopenhagen er et B2B-krydstogtnetværk i Danmark, som blev etableret i 1992 for at udvikle Danmarks position som krydstogtdestination. CruiseCopenhagen består af mere end 50 dedikerede samarbejdspartnere, der arbejder inden for alle nøglesektorer i den danske krydstogtbranche, herunder 11 krydstogthavne og destinationer.
Få mere at vide på: www.cruisecopenhagen.com