Kortere åbningstider i kviktestcentre i Region H

Fra mandag den 7. februar ændres åbningstiderne kviktestcentrene i hele Region H

Det betyder, at åbningstiderne i hverdagene i samtlige kviktestcentre i Region H fremover være fra kl. 8 til kl. 18, mens de stadig er kl. 10-18 i weekenden. Eneste undtagelse herfra er Axel Towers, som forsat vil have åbent til kl. 20 på hverdage.

De ændrede åbningstider sker som en naturlig følge af den faldende efterspørgsel for kviktest efter Coronapasset afskaffelse, nedskalering af testkapaciteten og den generelle åbning af samfundet.

”Vi har siden jul og nytår oplevet et faldende behov for at bliver testet, og tilpasser os efter det. Vi følger nøje udviklingen for længe myndighederne vælger, at der skal være et kviktest-tilbud, så skal det være nemt for borgerne i Region Hovedstaden at blive testet,” siger pressechef i Copenhagen Medical, Trine Baadsgaard.

Copenhagen Medical har stadig en kontrakt med Regionen om, at der skal være et kvikteststed i hver kommune i Region Hovedstaden. Den aftale løber til den 31. marts, og kan opsiges med 30 dages varsel.

“Vi har efterhånden oplevet en del både op- og nedskaleringer af testkapaciteten, og har hele tiden tilpasset os efter de ønsker, som regionen har. Det bliver vi ved med,” siger pressechefen.

Teststeder og aktuelle åbningstider kan altid ses på www.cphmed.com

Virksomheden er importør og distributør af Covid 19 Antigen- og antistof test fra sydkoreanske SD Biosensor.