Cosentino præsenterer for 14. Gang: Cosentino Design Challenge

Cosentino, den førende, globale spanske producent og distributør af innovative overflader til design og arkitektur, præsenterer for 14. gang Cosentino Design Challenge (CDC). Den internationale designkonkurrence er en invitation til at udforske og skabe målrettet arkitektur- og designstuderende fra hele verden.

Cosentino Design Challenge er et af de initiativer, der karakteriserer Cosentinos engagement i talent og kreativitet hos kommende generationer af professionelle designere, interiørdesignere og arkitekter Den tager et naturligt afsæt i de discipliner, der er så relevante for den forretning og de aktiviteter, der kernen hos den multinationale, spanske virksomhed. CDC er en unik mulighed, der gør det muligt for studerende arbejde kreativt og engageret med de materialer og produkter, som de en dag skal bruge i deres arbejdsprojekter.

Cosentino Design Challenge 14: Temaer

I kategorien ’Arkitektur’ sætter Cosentino fokus på projektudvikling med afsæt i temaet “Cosentino and inhabiting the urban space (street room).

I kategorien ’Design’ skal de studerende arbejde ’Cosentino and local tradition: Contemporary craftmanship’.

Cosentino Design Challenge har eget webunivers, hvor alle detaljer om konkurrencen samt juridiske vilkår kan findes: https://cosentinodesignchallenge.org/

Til arbejde med de to udfordrende udspil giver virksomheden de studerende ubegrænset frihed til at forske og skabe Det eneste krav er, at projektet skal omfatte ét af de innovative produkter, som Cosentino tilbyder til arkitektur og design: Kvartsoverfladen Silestone®, den ultrakompakte overflade, Dekton® eller Sensa by Cosentino®, virksomhedens kollektion af naturlige sten med eksklusiv beskyttelse mod pletter.

CDC 14-lancering

Designkonkurrencen, Cosentino Design Challenge 14, blev lanceret i det spektakulære showroom, Cosentino City Madrid, forbindelse med Madrids Arkitekturuge 2019 - og blev fulgt af professionelle arkitekter og designere, specialmedier samt studerende og lærere fra nogle af de 31 nationale og internationale skoler og universiteter, der deltager i konkurrencen.

Kommunikationsansvarlig hos Cosentino, Vanessa Feo, og Ricardo Santonja, der har arbejdet engageret med initiativet siden starten, løftede sløret for alle detaljer i årets konkurrence. Og efter prisuddeling til vinderne af Cosentino Design Challenge 13, kulminerede begivenheden med en fremragende præsentation af Diego Gronda, direktør for Estudio Gronda.

Fotos af vinderprojekter – CDC13 Arkitektur:

Fotos af vinderprojekter – CDC13 Design:

For yderligere information of Cosentino Design Challenge kontakt gerne Cosentino Danmark, PR & kommunikation, Gitte Jæger, på +45 23 90 95 44/gitte@bindeled,dk

CDC14-websted: https://cosentinodesignchallenge.org

• Universitet, højere læreanstalt