Dachser Air & Sea Logistics styrker sine aktiviteter i Norden

Den 1. januar tiltrådte Mattias Kellgren stillingen som Managing Director Air & Sea Logistics Nordic. Logistikudbyderen optimerer samtidig sine sø- og luftfragtaktiviteter ved at ændre organisationen, så Dachser Air & Sea Logistics Nordic bliver en del af forretningsenheden Dachser Air & Sea Logistics EMEA.

På det nordiske marked for sø- og luftfragt har Dachser været aktiv i Danmark siden 2005, i Finland siden 2013 og i Sverige siden 2019. De tre lokale forretningsben slås nu sammen i den fællesnordiske virksomhed Dachser Air & Sea Logistics Nordic, der ledes af Mattias Kellgren, Managing Director Air & Sea Logistics Nordic.

"Med sin brede ekspertise fra sø- og luftfragtbranchen bliver Mattias Kellgren en nøglespiller, nu hvor vi samler de nordiske sø- og luftfragtaktiviteter under ét tag. Med Mattias ombord ser vi frem til yderligere at udvikle vores aktiviteter i Norden," udtaler Marc Meier, Managing Director ASL EMEA.

Dachser Air & Sea Logistics Nordic har fem afdelinger rundtom i Norden. Afdelingerne er strategisk placeret i København, hvor der er gode forbindelser til Skandinaviens største lufthavn, Københavns Lufthavn, i Göteborg, som har Skandinaviens største eksporthavn, og i Finland, der er hjemsted for tre filialer, hvoraf den største ligger ved siden af Helsinki lufthavn med mange forbindelser til det asiatiske marked.

En stærk spiller på det nordiske marked

52-årige Mattias Kellgren kommer til Dachser med mere end 30 års erfaring fra sø- og luftfragtbranchen. Siden 1995 har han haft flere tunge stillinger hos Kuehne + Nagel, herunder som National Ocean Freight Director for Sverige og Branch Manager i Malmø. Hans seneste rolle var som Managing Director for CEVA Logistics Nordic.

Fra Dachser Swedens afdeling i Malmø bliver Mattias Kellgren ansvarlig for udviklingen af Dachser Air & Sea Logistics Nordic. Han bliver også en del af Dachser Nordics ledelsesteam, der holder til i Regional Office Nordic i Hvidovre, og som udover Mattias også består af René Sidor, Managing Director Nordic med ansvar for European Logistics i regionen, og Per Lund, Financial Director Nordic.

"Det er fantastisk at blive en del af Dachser. Vores lokale ekspertise i hele Norden i synergi med vores globale netværk gør, at vi har alle tiders mulighed for at tilbyde vores kunder adgang til de globale markeder," fortæller Mattias Kellgren.

Dachser er en familieejet virksomhed, der tilbyder transportlogistik, lagerservices og kundespecifikke services inden for to forretningsområder: Dachser Air & Sea Logistics og Dachser Road Logistics. Virksomheden tilbyder blandt andet omfattende kontraktlogistikløsninger og branchespecifikke løsninger. Et fintmasket transportnetværk – både i Europa og oversøisk – og fuldt integrerede it-systemer sikrer intelligente logistikløsninger over hele verden.

I 2022 genererede Dachsers ca. 32.850 medarbejdere fordelt på 379 lokationer over hele verden en konsolideret nettoomsætning på omkring 8,1 milliarder euro. I årets løb håndterede logistikudbyderen i alt 81,1 millioner forsendelser med en samlet vægt på 42,8 millioner tons. Dachser er repræsenteret af sine egne landeorganisationer i 42 lande.

Du kan få mere at vide om Dachser på www.dachser.dk