Alexander Tonn, ny Managing Director for Dachser European Logistics i Tyskland

Dachser får ny Managing Director European Logistics i Tyskland

Alexander Tonn, tidligere Head of Contract Logistics, bliver ny Managing Director for European Logistics i Tyskland. Den 43-årige Tonn tiltræder sin nye stilling den 1. januar 2017, hvorfra han vil have det overordnede ansvar for erhvervsudviklingen af de 38 tyske filialer inden for forretningsområdet European Logistics (vejtransport og kontraktlogistik for industrivarer). Han rapporterer til Michael Schilling, COO Road Logistics og næstformand i Dachsers ledelse, der fortsat vil besidde denne post udover sit almindelige arbejde, indtil udgangen af 2017.

Alexander Tonn er uddannet inden for forretningsadministration og har arbejdet hos Dachser siden 1999. Han startede sin karriere i afdelingen for Controlling, og herefter blev han chef for Contract Logistics i Memmingen (Allgäu), der er virksomhedens største filial på verdensplan. Senere blev han også Head of Freight Forwarding og Deputy Branch Manager samme sted. I 2014 flyttede Tonn til hovedkontoret i Kempten, hvor han blev ansvarlig for at videreudvikle Dachsers fagkatalog inden for warehousing og value-added services. Alexander Tonn fortsætter i stillingen som Corporate Director Contract Logistics.

”Dachsers succes bygger på den iværksætterånd, der er i alle vores filialer, kombineret med en centraliseret netværksstyring, der er designet til at skabe bæredygtig vækst,” siger Michael Schilling, der er COO for Road Logistics i Dachser. ”Alexander Tonn kender alle aspekter af virksomheden til punkt og prikke, og han har al den ekspertise og de kompetencer, der kræves for målrettet at fremme forretningsenheden European Logistics i Tyskland og skabe vækst på det tyske marked. Hans nye rolle involverer også et intensivt samarbejde med vores Air & Sea Logistics-organisation for at planlægge og gennemføre arbejdet med integrerede forsyningskæder for små og mellemstore virksomheder med fokus på Dachser Interlocking.”

Dachsers Business Field Road Logistics ledes af COO Michael Schilling og består af fem business units, der ledes af følgende Managing Directors (MD): European Logistics i Tyskland (MD Alexander Tonn), Food Logistics (MD Alfred Miller), der også er stærkt repræsenteret på det tyske marked, European Logistics North Central Europe (MD Wolfgang Reinel), European Logistics France & Maghreb (MD Frédéric Dumort) og European Logistics Iberia (MD Juan Quintana). Dachsers Business Field Road Logistics kunne fremvise en omsætning på ca. 4,2 milliarder euro i 2015, hvoraf 3,4 milliarder euro kom fra forretningslinjen European Logistics.

Dachser, en familieejet virksomhed med hovedkvarter i Kempten i Tyskland, er blandt de førende logistikvirksomheder i Europa.

Dachser leverer omfattende transportlogistik, oplagring og kundespecifikke services inden for tre forretningsområder: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics og Dachser Air & Sea Logistics. Omfattende og tværfaglige serviceydelser som f.eks. kontraktlogistik, konsulent- og rådgivningsydelser samt industrispecifikke løsninger er også indeholdt i virksomhedens produktportefølje. Et perfekt fungerende transportnetværk  både i Europa og oversøisk  og informationsteknologi, der er fuldt integreret i alle virksomhedens systemer er basis for levering af intelligente logistikløsninger i hele verden.

Med 26.500 medarbejdere på 428 faciliteter over hele verden opnåede Dachser i 2015 en omsætning på 5,64 mia. euro og håndterede i alt 78,1 mio. forsendelser med en samlet vægt på 37,3 mio tons. Dachser er repræsenteret med egne landeorganisationer i 43 lande.

For yderligere oplysninger om Dachser, se www.dachser.dk

Communications Manager Nordic +45 36 34 99 14