Danish Agro Machinery introducer indisk CLAAS CROP TIGER på det danske marked

Danish Agro Machinery introducer indisk CLAAS CROP TIGER på det danske marked

Den danske importør af CLAAS, Danish Agro Machinery, præsenterer for første gang CLAAS CROP TIGER 30 TERRA TRAC på det danske marked.

Siden 1992 er der blevet produceret over 10.000 eksemplarer af CROP TIGER, som udmærker sig ved dens fremkommelighed under svære betingelser. Netop denne egenskab gør, at den indisk producerede maskine introduceres på det danske marked til høsten 2020.

De store mængder nedbør henover vinteren har givet anløb til at indtænke flere alternativer til årets forestående høstsæson. Desuden er introduktionen af CROP TIGER på det danske marked, en direkte konsekvens af den manglende vilje, der fra politisk side har været i forhold til at få oprenset vandløbene rundt omkring i Danmark. Markerne er simpelthen for våde og fremkommelighed er jo afgørende, så de danske landmænd fortsat kan høste deres afgrøder på sikker vis.

Salgs- og produktchef Niels Stræde Danielsen udtaler ”I år vil vi se hvordan CROP TIGER i Danmark håndterer de danske afgrødemængder og forskellige typer afgrøder, derefter tager vi stilling til om vi skal satse mere på dette produkt. Bliver CROP TIGER en succes i de danske marker så vil vi klart udvikle en udgave i samarbejde med CLAAS, der er tilpasset endnu mere til danske forhold. Fx kan der udstyres en kabine og et Vario skærebord.

Niels Stræde Danielsen

Salgs- og produktchef CLAAS høstmaskiner +45 40 36 13 42