CLAAS leverer færdigeproducerede maskiner

CLAAS leverer færdigeproducerede maskiner

Selvom Coronavirussen hærger i Europa, og har vendt vores hverdag på hovedet, så er det vigtigere end nogensinde at holde forsyningskæden i gang.

På trods af CLAAS har midlertidigt stoppet for deres produktion af maskiner i bl.a. Le Mans og Harsewinkel, så er der gode nyheder til danske CLAAS kunder. Der er nemlig blevet arbejdet på højtryk for, at få leveret de færdigproducerede maskiner til kunder og forhandlere. I sidste uge blev 106 traktorer sendt afsted fra Le Mans til forhandlere og kunder. I Harsewinkel kører levering af maskiner på fuldt tryk, og fx kan CLAAS meddele, at der leveres 20-35 LEXION mejetærskere og 15-20 JAGUAR snittere om dagen.

Chaufførerne leverer de færdigproducerede maskiner sikkert og trygt, og gør en stor indsats i et meget anderledes Europa.

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2020 have en omsætning i niveauet 35 mia. kr.

Michael Husfeldt

Adm. direktør +45 40 51 48 26