Danish Agro indviede nyt maskin-hovedsæde i Sverige

Danish Agro indviede nyt maskin-hovedsæde i Sverige

Claas topledelse var til stede, da Danish Agros svenske datterselskab Swedish Agro Machinery i fredags indviede sit nye hovedsæde i Skurup. Ved indvielsen klippede ejer og bestyrelsesformand i CLAAS Cathrina Claas-Mühlhäuser snoren i samarbejde med Danish Agros bestyrelsesformand Jørgen H. Mikkelsen.

Afdelingen i Skurup er næsten 7.000 kvadratmeter stor og rummer værkstedslokaler, hovedkontor, showroom og internationalt reservedelslager. På åbningsaftenen var repræsentanter for alle Swedish Agro Machinerys leverandører, samarbejdspartnere og medarbejdere samlet til indvielsen.

CLAAS og Danish Agro koncernen underskrev i 2016 en samarbejdsaftale for Skandinavien, og siden da har Swedish Agro Machinery arbejdet med at opbygge et nyt afdelingsnet for salg af CLAAS samt øvrige kvalitetsbrands såsom HORSCH, LEMKEN og SAMSON i Sverige.

Danish Agro er en af CLAAS største og vigtigste samarbejdspartnere på verdensplan, og i sin tale ved indvielsen satte Cathrina Claas-Mühlhäuser ord på samarbejdet.

- Der er ingen tvivl om, at Danish Agro og Claas er et godt match. Vi deler de samme mål og værdier, og jeg er overbevist om, at vi har en lang fremtid sammen. Der er en gensidig tillid og respekt, som jeg personligt sætter uvurderlig høj pris på.

Herudover fortalte Cathrina Claas-Mühlhäuser i sin tale, at hun de seneste år har fulgt Danish Agro koncernens udvikling på nært hold og hun er imponeret, hvordan der bliver arbejdet med tingene – også i Sverige. En stor tak lød til alle medarbejdere i Swedish Agro Machinery.

- Det er mennesker, der udgør CLAAS, og I er CLAAS’ ansigt udadtil på markedet, sagde hun i talen.

Danish Agros Koncernchef Henning Haahr udtrykte også stor tilfredshed med samarbejdet med Claas, og fortalte om hans vision for koncernens aktiviteter i Sverige.

- Med vores nye faciliteter i Skurup og med et stærkt grovvarehovedsæde i Kalmar har vi en stærk platform for et endnu tættere samarbejde med de svenske landmænd. Min vision er, at Swedish Agro og Claas bliver de stærkeste brands i Sverige – ikke kun målt på omdømme, men også på den værdi de skaber for de svenske landmænd.

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2019 have en omsætning i niveauet 34 mia. kr.