Danish Agro køber Ringe Maskinforretning A/S

Danish Agro køber Ringe Maskinforretning A/S

Ringe Maskinforretning A/S er en veldrevet og stor maskinforretning, der har mange års tæt samarbejde med de fynske landmænd. Danish Agro overtager alle aktier i Ringe Maskinforretning A/S.

Koncernchef i Danish Agro, Christian Junker, er meget tilfreds med aftalen.

- Ringe Maskinforretning A/S har stor erfaring med CLAAS’ produkter og er en anerkendt og veletableret maskinforretning på Fyn. Derudover har selskabet, der beskæftiger 28 erfarne medarbejdere, en stærk ledelse og omsatte i 2016 for 109 mio. kr. Vi er meget glade for, at vi med aftalen har sikret, at Ringe Maskinforretning A/S bliver en del af den fremtidige stærke forhandlerstruktur i Danmark. Vi har haft en god og tillidsfuld dialog med Hanne Korsdal Andersen, der er adm. direktør og medejer, og jeg ser et stort potentiale i selskabet, samt de meget dygtige medarbejdere, siger han.

Adm. direktør i Ringe Maskinforretning A/S, Hanne Korsdal Andersen, der er den ene af to ejere af selskabet, fortsætter som direktør i selskabet.

- Det har været vigtigt for os, at sikre et stærkt Ringe Maskinforretning A/S i fremtiden. At vi nu har indgået aftale med Danish Agro skyldes, at vi mener de kan tilbyde de bedste forudsætninger for fremtidig udvikling af vores maskinforretning. Vi ser derfor meget frem til det tætte samarbejde, og vi glæder mig til at styrke den fremtidige udvikling af Ringe Maskinforretning, siger hun.

CEO i Danish Agro Machinery Holding A/S, Jens Skifter, byder Hanne Korsdal Andersen og hendes team på Fyn velkommen i Danish Agro.

- Ringe Maskinforretning A/S er kendetegnet ved lang erfaring, høj kvalitet og stor ekspertise. Hanne har udviklet forretningen sammen med det erfarne team af dygtige medarbejdere. I hendes fremtidige virke som administrerende direktør for Ringe Maskinforretning bliver hun en del af vort fremtidige managementteam i vores danske maskinforretninger, som vi fremadrettet ønsker at udvikle yderligere. Aftalen med selskabet er med til sikre at fremtidig ekspertise og viden fastholdes i den danske forhandlerstruktur, siger han.

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2018 have en omsætning i niveauet 32 mia. kr.