Danish Agros nye bestyrelse er konstitueret

Danish Agro 43 delegeret medlemmer har på den ordinære generalforsamling den 2. marts valgt medlemmer til Danish Agros bestyrelse, som består af 6 landmænd og 1 medarbejderrepræsentant.

Bestyrelsen konstituerede sig på et møde den 11. marts, hvor Jørgen H. Mikkelsen blev genvalgt til bestyrelsesformand. Hans Bonde Hansen og Heino Mølholm blev genvalgt som næstformænd.

Bestyrelsen tæller således følgende medlemmer:

• Jørgen H. Mikkelsen, Herfølge, region Sjælland Midt og Nord (Bestyrelsesformand)
  • Hans Bonde Hansen, Nørre Alslev, region Sjælland Syd og Lolland/Falster (Næstformand)
  • Heino Mølholm, Varde, region Sydjylland (Næstformand)
  • Niels Jørgen Bønløkke, Brabrand, region Midtjylland
  • Søren Dyssemark Knudsen, Otterup, region Fyn
  • Søren Smalbro, Hjørring, region Nordjylland
  • Karsten Madsen, Kolding, medarbejderrepræsentant

Danish Agro koncernen forventer i 2020 en omsætning på ca. 35-36 mia. kr. og stiler mod et resultat før skat i niveauet 500 mio. kr.

På billedet ses fra venstre: Søren Dyssemark Knudsen, Karsten Madsen, Jørgen H. Mikkelsen, Hans Bonde Hansen, Heino Mølholm, Søren Steen Smalbro, Niels Jørgen Bønløkke.

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2020 have en omsætning i niveauet 35 mia. kr.