Illustration: Konceptet i DataConnect.

DataConnect nu online

Udveksling af data mellem CLAAS, 365FarmNet og John Deere

Interfacet mellem CLAAS, 365FarmNet og John Deere kan fra nu af bruges til overførsel af maskindata. Senere vil flere partnere tilslutte sig Cloud-to-Cloud-løsningen med deres telemetri-platforme.

DataConnect muliggør for første gang udvekslingen af vigtige maskindata mellem webportalerne, så brugeren nu kan overvåge informationerne i sin blandede maskinflåde i det system, der vælges. Hidtil har dette været forbundet med væsentligt større omkostninger, da hver producent kun opfører maskindata i sin egen portal, og brugeren skulle bruge flere platforme for at se sådanne informationer om sin flåde.

Opbygningen af den direkte Cloud-to-Cloud-løsning muliggør en glidende og automatisk datastrøm uden yderligere omkostninger for brugeren. Med udvekslingen af data i realtid er det muligt at få et overblik i realtid over hele maskinflåden. Derudover fungerer DataConnect uden ekstra hard- og softwarekomponenter og garanterer en sikker databehandling.

Fra nu af kan brugerne overskue fem forskellige maskindata til overvågning af deres aktuelle maskinflåde:

Aktuelle maskinpositioner

Historiske maskinpositioner

Dieseltankenes påfyldningsstand

Maskinernes arbejdsstatus (i drift/slukket)

Maskinhastigheder

Kunden kan frit vælge, hvilke af platformene der anvendes som hovedsystem til visning af dataene. Så snart der er oprettet forbindelse, anlægges maskinerne af fremmede fabrikater automatisk. Visningen af køretøjerne foregår med ikoner i producenternes farvekombination. Yderligere funktioner og partnere følger på et senere tidspunkt.

Illustration: DataConnect i aktion – CLAAS-maskiner i John Deere Operations Center

Illustration: John Deere-traktor registreret i CLAAS TELEMATICS.

Illustration: Registrering og visning af en John Deere-finsnitter i 365FarmNet.

Pressekontakter:

John Deere Walldorf GmbH & Co. KG, Altrottstraße 31, 69190 Walldorf, Tyskland, Ralf Lenge, telefon: +49 621/829-8161, e-mail: LengeRalf@JohnDeere.com

365FarmNet Group KGaA mbH & CoKG, Hausvogteiplatz 10, 10117 Berlin, Tyskland, Yasmin Möhring, telefon: +49 30/259-329901, e-mail: moehring@365farmnet.com

CLAAS KGaA mbH, Mühlenwinkel 1, 33428 Harsewinkel, Tyskland,

Matthias Mumme, telefon: +49 5247/12-1555, e-mail: Matthias.Mumme@claas.com

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2020 have en omsætning i niveauet 35 mia. kr.