Digitale pakker til ARION og AXION traktorer

Digitale applikationer samlet i brugsbaserede grupper

Harsewinkel, 24.09.2020.

Med tre digitale pakker til ARION og AXION traktoren samler CLAAS løsninger til styring, dokumentation og udbringning sammen med 365FarmNet i forskellige udbygningsniveauer. Det skal gøre det lettere for landmænd og maskinstationer at vurdere, hvilke digitale værktøjer der passer bedst til deres krav. Hver digital pakke indeholder desuden en individuel instruktion. Helt fra starten bliver begyndere og viderekomne fulgt af CLAAS Connectivity konsulenten, når de arbejder med de digitale værktøjer og platforme. Dermed har kunderne adgang til en digital ekspert, fra de køber pakken.

Tre digitale pakker til alle brugere

Når man køber en traktor, kan man hurtigt miste overblikket på grund af de mange valgmuligheder, man har. Derfor samler CLAAS passende udstyr fra områderne styresystemer og ISOBUS, dokumentation og delarealspecifik udbringning i digitale pakker, der svarer til de typiske brugerprofiler inden for landbruget. De tre komponenter SMART MACHINE, SMART SERVICES og SMART FARMING indgår i pakkerne i forskelligt omfang. Det giver en væsentligt enklere konfiguration af hele traktoren, som i stadigt større omfang indeholder digitale applikationer og værktøjer. Desuden kommer køberen ikke ud for kedelige overraskelser senere, når der mangler udstyr, der egentlig var brug for.

Til basisudstyret hører altid grundfunktionerne til styring og maskinkommunikation, adgangen til CLAAS connect (Onlineshops, digitale brugsanvisninger, smøremiddelguides og undervisningsmateriale) og en 5-årig licens til REMOTE SERVICE. REMOTE SERVICE giver ved hjælp af fjerndiagnose hurtig hjælp ved maskinstop og kommer med proaktive servicemeddelelser, der forenkler vedligeholdelsen af maskinen. Der hører også altid en 365FarmNet adgang til basisdokumentationen inklusive komponenten 365Active og tre 365Active bokse med licens i 1 år. Med 365Active boksene er der mulighed for markrelateret dokumentation af tidsforbruget på analoge maskiner og redskaber og sammenligning af mark-, transport- og stilstandstider. Alle digitale pakker afrundes af en professionel startinstruktion.

Digital pakke I: Enkel dokumentation

Den digitale pakke I er pakken til at komme i gang med den automatiske markrelaterede dokumentation. Udstyret svarer til basisomfanget i de digitale pakker. Derudover indeholder den en 1-årig licens til TELEMATICS inklusive den automatiske dokumentation. Dermed er den digitale pakke I både velegnet til den enkle evaluering af maskine og udbringningsmængde på markplan og til evaluering af alle bedriftens maskiners arbejde og udbringningsmængderne, idet der kan allokeres sorter eller midler til de enkelte marker. Dataene kan hentes frem på mobile enheder og på pc’en.

Digital pakke II: Få øget effektivitet

Ud over den digitale pakke I indeholder den digitale pakke II S10 ISOBUS- og styreterminalen med RTK NET* eller SATCOR 15 inklusive licensafgifter til 1 års brug. TELEMATICS og den automatiske dokumentation er inklusive en 5-årig licens. Med ISOBUS Task Controller (TC Bas) kan der udveksles og genfindes kørespor mellem forskellige maskiner. Med 365FarmNet adgangen er planlægningen af kørespor og komponenten ISO XML til dataeksport og dataudveksling inkluderet, hver med en 1-årig licens. Ved siden af den satellitunderstøttede automatiske styring med beregning af de optimale kørespor giver den digitale pakke II dermed også mulighed for markrelateret dokumentation og evaluering af maskinparametre.

Digital pakke III: Fuld udnyttelse af potentialerne

Det højeste udbygningsniveau, den digitale pakke III, indeholder alle funktionerne i de digitale pakker I og II. RTK NET er indeholdt som standard. Dertil kommer de to yderligere funktioner ISOBUS Task Controller TC SectionControl og TC Geo til delbreddeindstilling og behandling af applikationskort. En væsentlig del af pakken er yderligere komponenten CropView i 365FarmNet med licens til 1 år. I denne enkle applikation kan landmanden selv generere applikations- eller potentialekort til såning og gødskning og behandle dem på en S10 terminal. Grundlaget for disse applikationskort er op til 5 år gamle satellitdata fra Den Europæiske Rumorganisation (ESA), der kan ses og analyseres. På basis af disse historiske informationer kan man meget enkelt generere potentialekort til såningen. Ved sammenligning af dataene får man oplysning om stabile og relative biomasseforskelle, der vises med mønstre, som ofte ikke kan ses på enkeltkortene. Den digitale pakke III er dermed især velegnet til landmænd, der ønsker at få mere ud af deres ISOBUS redskaber og arbejde og dokumentere enkelt delarealspecifikt – med få klik til effektiv udnyttelse af arealet.

Overblik over de digitale CLAAS pakker:

C:\Users\I011651\Desktop\Arbeitsordner MUMME\Pressemitteilungen 2020\EASY Digitalpakete\Übersicht_Deutsch.png

Billedmateriale til de digitale CLAAS pakker kan downloades her:

Download af tekst og billeder

Tekst, billeder og andet materiale til denne pressemeddelelse kan downloades på press.claas.com (brugernavn: press, password: events)

Vigtigt til det journalistiske arbejde:

Dette er en international pressemeddelelse. Produktudbuddet og udstyrsvarianterne kan afvige i nogle lande. Få yderligere oplysninger hos CLAAS forhandleren eller CLAAS importøren i dit land.

Pressebilledarkiv på claas-gruppe.com

Se vores billedarkiv på internettet. Her er adskillige billeder gratis til rådighed til journalistiske formål. www.claas-gruppe.com > Pressebildarchiv.

Om CLAAS

Familievirksomheden CLAAS (www.claas-gruppe.com) blev grundlagt i 1913 og er en af verdens førende producenter af landbrugsteknologi. Virksomheden har hovedsæde i Harsewinkel i Tyskland og er Europas førende producent af mejetærskere. På verdensplan er CLAAS den førende virksomhed på markedet for finsnittere, som er en anden af koncernens store produktgrupper. CLAAS indtager også en førende position overalt i verden inden for landbrugsteknologien med traktorer, pressere og maskiner til grovfoderhøst. Produktprogrammet omfatter endvidere topmoderne informationsteknologi til landbrugsområdet. CLAAS beskæftiger over 11.400 medarbejdere på verdensplan og opnåede i regnskabsåret 2019 en omsætning på 3,8 mia. euro.

Lars Johnsen

Salgschef, CLAAS + 45 61 61 72 29