Henning Haahr valgt til Agravis' bestyrelse

Henning Haahr valgt til Agravis' bestyrelse

Danish Agros koncernchef, Henning Haahr blev onsdag den 26. august valgt til den tyske grovvaregigant Agravis’ bestyrelse.

Samtidig blev koncerndirektør i Danish Agro, Henrik Stilund, valgt som stedfortræder til samme bestyrelse. Valget skete med 100 % opbakning og Henning Haahr er den kun anden udlænding i den tyske virksomheds bestyrelse, der årligt omsætter for knap 50 mia. kr. og beskæftiger mere end 6.500 ansatte. Henning Haahr erstatter Christian Junker, tidligere koncernchef i Danish Agro, der har siddet i Agravis bestyrelse siden 2016.

Koncernchef Henning Haahr glæder sig til den nye tillidspost og ser det som en yderligere bekræftelse af det tætte samarbejde mellem Danish Agro og Agravis.

- At jeg nu træder ind i Agravis' bestyrelse er et udtryk for, hvor tæt, stærkt og tillidsfuldt samarbejde, der er mellem Danish Agro og Agravis. Det sætter vi i Danish Agro naturligvis stor pris på. Danish Agro og Agravis har været partnere gennem en årrække, og har i dag et tæt strategisk samarbejde indenfor grovvarer, specialfoder og maskinhandel i blandt andet Tyskland, Polen, Estland, Letland, Litauen, Tjekkiet og Ungarn, siger Henning Haahr.

Samlet set omsætter de fællesejede selskaber, hvor Danish Agro er majoritetsaktionær, årligt for mere end 15 mia. kr. og beskæftiger ca. 2.000 medarbejdere.

Danish Agros samarbejde med Agravis inkluderer også Vestjyllands Andel, hvor alle parter har et fælles mål om at udvikle deres internationale aktiviteter sammen. Danish Agro skal, ifølge Henning Haahr, være en aktiv del af internationale strategiske alliancer. Det er, ifølge ham, en god måde, at udvikle den internationale forretning på, så det sikres, at koncernen går ind i nye aktiviteter med så meget viden og styrke som muligt.

For yderligere information, kontakt:

Søren Møgelvang Nielsen
Kommunikationsdirektør i Danish Agro
tlf. +45 2332 8274

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2020 have en omsætning i niveauet 35 mia. kr.