Nyt stærkt maskin-setup i Finland med CLAAS som primært brand

Nyt stærkt maskin-setup i Finland med CLAAS som primært brand

Danish Agro koncernens finske datterselskab Hankkija begynder at markedsføre, sælge og servicere CLAAS i Finland. Det sker fra starten af 2020. For at skabe det stærkeste salgs- og service-setup for de finske landmænd er det blevet besluttet at integrere det nyopstartede Finnish Agro Machinery Oy i Hankkija.

Denne beslutning følger Danish Agro koncernens overordnede strategi inden for maskiner, hvor et stærkt samarbejde med tyske CLAAS er opbygget gennem de senere år. Danish Agro har siden 2016 haft CLAAS som det primære brand i Danmark, Sverige, Norge, Estland, Letland og Litauen. CLAAS vil nu få den samme position i Finland.

Group CEO for Danish Agro koncernen, Henning Haahr, ser et stort potentiale i denne beslutning:

“Dette er en unik mulighed for at kunne fokusere 100 % på at tilbyde de finske landmænd kvalitetsprodukter fra CLAAS. De er markedsledere inden for høstmaskiner i Europa, og de har en stærk portefølje af kvalitetsprodukter. Jeg er overbevist om, at partnerskabet mellem Hankkija og CLAAS vil være til fordel for de finske landmænd”, fortæller han.

Et dedikeret team står allerede klar til at håndtere omstruktureringen samt sikre en glidende overgang af CLAAS til Hankkija. De finske landmænd vil fremadrettet være sikret reservedele og service fra Hankkija for både John Deere såvel som CLAAS produkter.

CEO for Danish Agros Maskindivision, Jens Skifter, fortæller:

”Et stærkt partnerskab mellem Hankkija og CLAAS indebærer mange fordele. Hankkija vil øge sin position inden for høstmaskiner, idet CLAAS er markedsleder i Europa inden for finsnittere såvel som mejetærskere. I forhold til salg af traktorer ser vi en positiv vækst på alle vores markeder, og CLAAS traktorer er oven i købet markedsleder i de Baltiske lande. Jeg ser et stort potentiale i denne nye struktur”, siger han.

Søren Møgelvang Nielsen
Tlf. +45 2332 8274

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2019 have en omsætning i niveauet 34 mia. kr.