Røstofte Maskiner A/S leverer solidt resultat i 2021 og er nu 100 % ejet af Danish Agro koncernen

CLAAS forhandleren Røstofte Maskiner, der forhandler maskiner på Sjælland og Øerne samt på Bornholm, har leveret et solidt resultat. Regnskabet var præget af vækst, hvor omsætningen steg 12 % og indtjeningen landede på 5 mio. før skat.

Røstofte Maskiner A/S, der beskæftiger i alt 60 medarbejdere, har igennem de sidste 3 år udviklet sig fra at være en regional CLAAS forhandler i Mern og Sakskøbing til også at have afdelinger i Mørkøv og Nexø.

Dann Nielsen, Direktør i Røstofte Maskiner A/S, er tilfreds med udviklingen i selskabet.

”Som følge af udviklingen i Dansk landbrug er der brug for størrelsesøkonomi i maskinhandelen. Jeg er meget glad for at vi, sammen med Danish Agro, har formået at udvikle både omsætning og resultat i de senere år. Vi har fortsat planer for vores udvikling og har blandt andet investeret i en ny isoleret 2.000 m2 hal i Mern, som optimerer vores håndtering af de store maskiner. Det vil styrke service og klargøring hos os,” siger Dann Nielsen

Koncerndirektør i Danish Agros Maskindivision, Jens Skifter, udtrykker ligeledes tilfredshed med resultatet.

”Vi er særdeles godt tilpas med Røstofte Maskiners udvikling. Vi har en kompetent lokal ledelse, som med kontinuitet og lokal forankring er meget tæt på alle kunderne og på medarbejderne hver dag. Samtidig sikrer kompetente og erfarne medarbejdere, at vi kan håndtere og servicere maskiner på et højt niveau, hvor samarbejdet med vores andre forretninger løbende udvikles,” siger Jens Skifter.

Danish Agro ejerskab

Danish Agro koncernen købte i 2017 75 % af aktierne i Røstofte Maskiner. I marts i år valgte direktør Dann Nielsen at sælge de resterende aktier, så Danish Agro koncernen nu er 100 % ejer af maskinselskabet.

”Jeg besluttede for nyligt, efter grundige overvejelser, at sælge mine resterende aktier til Danish Agro. Der har været et meget positivt samarbejde med Danish Agros maskindivision, og den videre udvikling vurderer jeg bedst kan ske med én ejer for bordenden. Jeg forsætter i min hidtidige funktion som Direktør i Røstofte Maskiner, og jeg glæder mig til den fortsatte rejse, som jeg tror bliver spændende for forretningen i Østdanmark, siger han.

Røstofte Maskiner A/S er en af fem danske maskinforretninger, som Danish Agros Maskindivision driver i Danmark.

Direktør Dann Nielsen
Røstofte Maskiner A/S
tlf.+45 25269870

Koncerndirektør Jens Skifter
Danish Agro – Agribusiness Machinery Division
Tlf.: +45 27800106

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger over 5.000 medarbejdere og vil i 2022 have en omsætning i niveauet 42 mia. kr.