Fra venstre ses Mogens Larsen, nuværende direktør i Mørkøv Maskinforretning A/S, Dann Nielsen, direktør i Røstofte Maskiner A/S, og Jørgen Kjærgård, nuværende medejer og sælger i Mørkøv Maskinforretning A/S.

Røstofte Maskiner A/S overtager Mørkøv Maskinforretning A/S

Røstofte Maskiner A/S overtager med start fra 1. november 2019 alle medarbejdere, aktiver og forretningsområder fra Mørkøv Maskinforretning A/S. Aktiviteterne fortsættes som hidtil i Mørkøv under det nye navn Røstofte Maskiner A/S, Afd. Mørkøv.

Overtagelsen sker som led i et glidende generationsskifte, hvor nuværende direktør i Mørkøv Maskinforretning A/S, Mogens Larsen, udtræder, og hvor medejer og sælger i Mørkøv Maskinforretning A/S, Jørgen Kjærgård, fortsætter som sælger i den nye organisation, ligesom alle andre medarbejdere fortsætter i Mørkøv.

Som direktør i Røstofte Maskiner A/S med aktiviteter i Mern og Sakskøbing samt nu også i Mørkøv er det Dann Nielsen, der som delejer har en god ballast af erfaring med sig og derfor skal i gang med at udvikle forretningen.

Både sælger og køber ønsker igennem denne fremtidige struktur at skabe tryghed og sikkerhed for alle ansatte og kunder.

Direktør Dann Nielsen i Røstofte Maskiner A/S er yderst tilfreds med aftalen.

- Mørkøv Maskinforretning A/S er med sine meget kompetente medarbejdere en veldrevet og effektiv forretning med lang erfaring i CLAAS’ produkter, idet man har forhandlet dette mærke siden 1957.

Selskabet beskæftiger 12 erfarne medarbejdere og omsatte i 2018 for ca. 40 mio. kroner.

Røstofte Maskiner A/S har fokus på at sikre en stærk CLAAS forhandlerstruktur til fremtidens marked,

hvor Mørkøv Maskinforretning A/S (nu Røstofte Maskiner A/S, Afd. Mørkøv) vil komme til at spille en vigtig rolle i Nordvestsjælland, ikke mindst på servicesiden.

Hele regionen i Vestsjælland bliver med denne konstellation til en sammenhængende region med muligheder for vækst og bedre service til alle kunder i de tre afdelinger.

Mogens Larsen og Jørgen Kjærgaard udtaler:

- At vi nu har tilbudt Røstofte Maskiner A/S at overtage aktiviteten skyldes, at vi er overbeviste om, at vi i fællesskab har bedre mulighed for at udvikle den samlede maskinforretning.

Jørgen Kjærgaard tilføjer:

- Jeg er ydmyg overfor denne opgave og ser derfor meget frem til det tætte samarbejde med Dann Nielsen og hele holdet i Røstofte Maskiner A/S.

Michael Husfeldt, Direktør i Danish Agro Machinery A/S udtaler:

- Strukturudviklingen i dansk landbrug betyder, at der er behov for en strukturel tilpasning, også hos maskinforhandlerne. Vi er hos importøren af CLAAS og Spearhead meget glade for, at denne løsning kunne realiseres. Det giver en stærk fremtidig struktur for kunderne i området under Røstofte Maskiner A/S.

Røstofte Maskiner A/S ejes af henholdsvis Danish Agro med 75 % og Dann Nielsen med 25 % i ejerandele.

For yderligere information, kontakt:

Dann Nielsen
Røstofte Maskiner A/S
tlf.+45 25269870

Michael Husfeldt
Direktør i Danish Agro Machinery A/S
tlf. +45 40514826

Danish Agro koncernen består af en række agroindustrielle selskaber i ind- og udland. De har alle den overordnede målsætning - i et tæt samspil med kunderne - at medvirke til værdiskabende løsninger på de enkelte bedrifter. Koncernen er beskæftiget inden for salg af foderblandinger, råvare- og vitaminforblandinger, gødning, planteværn, såsæd og energi samt køb af afgrøder fra landbruget. Endvidere forhandler koncernen en række stærke maskinbrands til landbruget samt driver en omfattende kæde af hobby- og fritidsforretninger. Danish Agro Koncernen beskæftiger ca. 5.000 medarbejdere og vil i 2019 have en omsætning i niveauet 34 mia. kr.