CLAAS går nu ud og giver op til 2400 timer eller 3 års MAXI CARE med til alle CLAAS traktorer og læssemaskiner – ub.

Traktor og læssemaskiner med udvidet forsikring

Det har i mange år været muligt at tilkøbe MAXI CARE til sine CLAAS maskiner, men nu bliver betingelserne endnu bedre for kunden - og i nogle tilfælde helt gratis!

CLAAS går nu ud og giver op til 2400 timer eller 3 års MAXI CARE med til CLAAS alle traktorer og læssemaskiner – ub.

”Vi oplever i dag i stigende grad, at kunderne ønsker driftssikkerhed og et sikkert overblik over maskinomkostningerne. Dels fordi at maskinerne i dag har meget udstyr og udføre opgaver, som måske ikke bare kan erstattes af en anden maskine, og fordi vi i dag kører flere timer i maskinerne fordelt på færre år”, udtaler Lars Johnsen, slags- og produktchef hos Danish Agro Maskiner.

Kundens betingelser for MAXI CARE til sine CLAAS maskiner er blevet endnu bedre. Først og fremmest følger der nu to års ekstra MAXI CARE med, når man køber en traktor eller læssemaskine - helt uden beregning. Ydermere lancerer vi et nyt lavt niveau for selvrisiko f.eks. 1.500 kr. på en traktor. Derudover bliver det nu muligt at forlænge sin garanti på sine nye CLAAS traktorer og læssemaskiner helt op til 8 år eller 8.000 timer, hvis man samtidig tegner en servicekontrakt på maskinen. For mejetærskere og finsnittere bliver det muligt at tegne MAXI CARE frem til, at maskinen bliver 5 år. Sidst men ikke mindst har vi ydermere sænket prisen mærkbart på MAXI CARE.

”Ved at give MAXI CARE med i prisen til traktorer og læssemaskiner vil vi gerne vise, at vi står fuldt ud bag vores produkter og kunder. I en tid med generelt øgede omkostninger for landmændene, ønsker vi at tilbyde vores kunder den nødvendige sikkerhed og tryghed i hverdagen” – fortæller Lars Johnsen.

Med MAXI CARE garantiforlængelse får CLAAS traktorer, læssemaskiner, høstmaskiner og finsnittere en førsteklasses beskyttelse og garanti. Lige fra start kan man vide sig sikker på sin driftsøkonomi, og man har et godt overblik over, hvad koster det at køre pr. time.

”Selvom man altid forsøger at passe godt på sine maskiner, så er det teknik, elektronik og ting, som kører rundt, man arbejder med. Der kan ske et eller andet uforudset, når man har med maskineri at gøre. Tidligere valgte vores kunder ofte selv at tegne en maskinkasko igennem deres eget forsikringsselskab, hvilket kan være rigtig godt. Men dog sker det ofte, at en klassisk maskinkasko udelukkende dækker indefrakommende skader, og med forholdsvis høje selvrisikobeløb. Med MAXI CARE er maskinens original-dele dækket, og dette gælder også elkomponenter; såsom styrebokse og sensorer. Maskinen bliver ganske enkelt i fabrikkens garantisystem i kontraktens løbetid” – udtaler Arne Spejlborg, servicechef hos Danish Agro Maskiner.

Hvilken MAXI CARE løsning skal man vælge?
For at vælge den MAXI CARE løsning, som passer en bedst, skal man tage en vurdering af, hvor mange timer man forventer at køre om året og eventuelt i hvor mange år, så man får dækning, som netop passer til din maskine og dine behov.

Aftalen kan tilpasses baseret på antallet af år (minimum 2 år) eller driftstimer (maks. 8000 timer), så uanset om det er til en maskinstationstraktor, der skal slæbe en gyllevogn i mange timer årligt over få år, eller om det er MAXI CARE til en læssemaskine, som skal køre i flere år eller timer, så kan løsningen tilpasses kunden.

MAXI CARE sikrer maskinerne i op til:

• 5 år for høst- og læssemaskiner
  • 8 år for traktorer

About CLAAS
CLAAS (www.claas-group.com) is a family business founded in 1913 and is one of the world’s leading manufacturers of agricultural machinery. The company, with Head Office in Harsewinkel, Westphalia, is the European market leader for forage harvesters. CLAAS dominates the European market in another core segment as well – combine harvesters. CLAAS also holds the top spots in global agricultural technology with its tractors as well as its agricultural balers and grassland harvesting machines. Cutting-edge agricultural information technology also forms part of its product range. CLAAS employs more than 12,000 staff worldwide and generated a turnover of 6.1 billion euros in 2023.

Lars Johnsen

Salgschef, CLAAS + 45 61 61 72 29