DAT-Schaub går ind i Spanien

Med etablering af et joint venture i Spanien understøtter DAT-Schaub sin strategi om at vækste og styrke sin position som verdensledende indenfor produktion og salg af tarme.

DAT-Schaub kan nu tilføje land nummer 15 til listen over lande, hvor det danske tarmselskab er aktiv. Sammen med den spanske tarmproducent Vicente Gallent SL har Dat-Schaub nemlig etableret virksomheden: DAT-Schaub Gallent S.L, der skal stå for tarmrenseriet på Incarlopsas nybyggede slagteri i Taracon, Spanien.

- Vi er meget glade for at være kommet ind på det spanske marked, siger CEO i DAT-Schaub Group Jan Roelsgaard og fortsætter:

- Spanien er den største svineproducent i Europa og produktionen bliver bare ved med at vokse. Derfor er det et marked, vi forventer os rigtig meget af.

Spaniens svineproduktion er i dag på mere end 29 mio svin om året, og adgangen til masser af råmateriale har da også spillet ind i DAT-Schaubs beslutning om at gå ind på det spanske marked, ligesom virksomheden også er tilfreds med løsningen med en joint venture med en lokal udbyder.

- Vi er rigtig glade for at have teamet op med et velrenommeret lokalt firma som Vicente Gallent SL, siger Jan Roelsgaard.

Også i Vicente Gallent SL er man glad for det nye samarbejde:

- Vi er meget stolte af at have etableret et samarbejde med den vigtigste tarmproducent i verden, siger Vicente Gallent, CEO i Vicente Gallent SL.

DAT-Schaub ejer 51% af det nye firma DAT-Schaub Gallent S.L, der har mere end 20 fuldtidsansatte. Produktionen begyndte 27. marts, 2017, og man påberegner at slagte 3.800 svin om dagen – et tal som ventes at vokse i de kommende år.

• køb og salg