Årets millionærer vandt 767 millioner

116 danskere vandt en milliongevinst hos Danske Spil i 2011. Flest jyder kan kalde sig nybagte millionærer, og til sammen har de 116 danskere vundet 767 millioner kroner.

Hele 116 danskere kan se tilbage på et eventyrligt godt år, når de gør status over 2011. Heldet tilsmilede dem alle i en sådan grad, at de vandt en milliongevinst hos Danske Spil.

Størst jubel er der hos jyderne, hvor det blev til 43 nybagte millionærer. Sjællænderne snuppede 31 milliongevinster, fynboerne fulgte trop med otte af slagsen, mens tre af årets store præmier satte kursen mod Grønland. Derudover blev 18 danskere millionærer på deres PLUS abonnement, mens 13 danskere fandt lykken på spil købt på danskespil.dk.

Årets 116 nye millionærer har til sammen vundet 767.837.363 kroner.

Årets største gevinst løb et sønderjysk ægtepar med, da de i november vandt 29,2 millioner i Lotto. Det var dog ikke nok til at slå alle tiders største gevinst; den lyder stadig på 38,5 millioner vundet af et københavnsk par i marts 2008.

Der var ellers muligheder nok for at slå denne rekord. SuperTallet i Onsdags Lotto var nemlig som forhekset fra uge 19 og året ud, så SuperPuljen voksede og voksede. Det samme gjorde antallet af danskere, der jagtede de rekordmange millioner. I december spillede omkring 2 millioner danskere med hver onsdag, hvor der ved en normal onsdag er omkring 350.000 danskere med.

Men trods ihærdigheden lykkedes det hverken danskerne – eller de mange spillere fra de andre lande, der er med i Onsdags Lotto – at udløse SuperPuljen. Så måske bliver det til en ny dansk rekordgevinst allerede først i det nye år, hvor SuperPuljen starter på 132 millioner kroner. Dertil kommer 1. præmiepuljen i Onsdags Lotto på 10 millioner kroner.

Årets største gevinster
Uge Spil Vundet  Gevinst
45 Lotto 6330 Padborg 29.288.063
31 Joker Lørdag danskespil.dk 28.301.966