Danske Spil: På disse Super Bowl-odds var vores spillere klogere end os

Den 51. udgave af Super Bowl bød ikke kun på et vildt comeback af New England Patriots. Finalen bød også på den første Over Time nogensinde i en Super Bowl. Og at det var første gang, at kampen gik i overtid indikerer oddset på 11,5 på uafgjort efter ordinær tid også, som mange spillere havde troet på.

Det var dog ikke det eneste odds, hvor spillerne havde været skarpere end oddssætterne. Også spillet på, at en af kickerne ville sparke et field goal eller extra point på stolpen, gik hjem for spillerne.

”Vi gav odds 8 på, at det skulle ske, og det høje odds indikerer, at sandsynligheden var lav. Men sørme om ikke Patriots’ kicker Gostgowski smadrer bolden på stolpen – og så endda på et ekstra point, som ellers er meget tæt på,” siger oddssætter Kenni Fehstedt.

Også 2-point conversion scoret i kampen var et af de odds, som gik hjem for spillerne.

”Da Patriots er langt bagud og ikke har meget tid tilbage, er de nødt til at forsøge at score en 2-point conversion for at hente Falcons. Vi gav odds 3 på, at der ville komme sådan en scoring, og faktisk ender Patriots med at score hele to af disse,” siger oddssætteren.

En af de successer, som Danske Spil udbød, var diverse mulige og umulige spil til odds 51 i anledning af, det var det 51. udgave af Super Bowl, men her var der ikke nogen, der ramte rigtigt.

”Et af de mere populære spil til odds 51 var, om begge Quarterbacks ville score på et touchdown, og det ville have kostet os dyrt, hvis det gik hjem,” siger Kenni Fehstedt.

Et af de spil, som Kenni Fehstedt glæder sig over gik hjem for spillerne, er Morten Andersens plads i Hall of Fame. På dette spil var knap 70 % af alle indskud sat på, at han kom i Hall of Fame.

”Rygterne svirrede om, at i år endelig skulle være året, hvor Morten Andersen ville få sin plads i Hall of Fame, og selvom det var usikkert til sidst, så må vi også glæde os over, at vi langt om længe fik en dansker i Hall of Fame,” siger oddssætteren.

Samlet set på alle spil på Super Bowl endte det med en tilbagebetalingsprocent på 104 % til kunderne.

For yderligere info, kontakt da Danske Spils pressetelefon på 30851785