DEKRA Bilsyn opkøber Midtsjællands Bilsyn

DEKRA Bilsyn opkøber Midtsjællands Bilsyn

Med overtagelsen af Midtsjællands Bilsyn, som driver fire synshaller, har DEKRA Bilsyn 51 synshaller i Danmark.

DEKRA Bilsyn styrker sin tilstedeværelse på Sjælland og udvider sin portefølje af synshaller med fire.

Det sker, når DEKRA Bilsyn pr. 1. juli 2021 overtager Midtsjællands Bilsyn, som driver fire synshaller i Sorø, Ringsted, Skælskør og Korsør.

Efter opkøbet af Midtsjællands Bilsyn har DEKRA Bilsyn i alt 51 synshaller i Danmark.

Passer til værdier og DNA

Ifølge direktør i DEKRA Bilsyn, Githa Nørbæk, er overtagelsen af Midtsjællands Bilsyn et naturligt skridt i DEKRA Bilsyns fortsatte ekspansion på Sjælland.

”Midtsjællands Bilsyn driver kundefokuserede og kvalitetsbevidste synshaller, hvor grundig vejledning og god service vægtes højt. Derfor er det også en bilsynsvirksomhed, som passer perfekt ind i vores værdier og DNA,” siger Githa Nørbæk.

Højt serviceniveau fortsætter

Bortset fra det nye navn på facaden vil alt være som det plejer i de fire nye synshaller, når de bliver en del af DEKRA Bilsyn.

Kunderne vil opleve det velkendte høje serviceniveau og møde de samme medarbejdere.

”Vi ser frem til samarbejdet og til, at vi sammen kan fortsætte det gode arbejde, Midtsjællands Bilsyn er kendt for. Vi vil gerne være danskernes foretrukne synshal, og det glæder os meget, at vi nu er endnu stærkere repræsenteret på Sjælland,” siger Githa Nørbæk.

Om DEKRA

DEKRA blev grundlagt i 1925 i Berlin og er oprindelig en forkortelse for Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein (Brancheorganisation for tyske bilproducenter). DEKRA startede altså som en uafhængig organisation med det formål at højne sikkerheden i køretøjer og dermed på vejene. Over årene har DEKRA udviklet sig til at være en af verdens førende virksomheder inden for sikkerhed – ikke alene på vejene, men også på arbejdspladser og i hjemmet. I dag omfatter DEKRAs ydelser bl.a. køretøjsinspektion, ekspertvurderinger ifm. forsikringsskader, rådgivning, industri- og bygningsinspektion, sikkerhedskontrol, test og certificering af produkter og systemer, vikarservices og uddannelse.

DEKRA har kontorer i mere end 60 lande og beskæftiger over 45.000 medarbejdere. Når vi fylder 100 år i 2025, er det vores vision, at DEKRA er Global Partner for en Sikker Verden.

I Danmark har DEKRA især fokus på at hjælpe mennesker sikkert på vej gennem uddannelse og jobrettede indsatser. Vi tror på, at målrettet uddannelse er vejen til beskæftigelse og har med mod og nytænkning hjulpet tusinder af ledige danskere tilbage på arbejdsmarkedet. Mere end 300 kolleger skaber dagligt værdi, sammen med vores kunder, kursister og borgere. Vi lægger vægt på at være en inspirerende og dynamisk virksomhed med højt til loftet og let til smil.

DEKRA dækker hele Danmark.

Troels Lund

Pressekontakt Kommerciel Direktør PR og kommunikation 31 63 20 30