Jobmesse i Brøndby Hallen hjalp ledige i arbejde

Jobmesse i Brøndby Hallen hjalp ledige i arbejde

I sidste uge afholdte DEKRA, Danmarks største private udbyder af transportkurser, for syvende år i træk jobmesse i Brøndby.

På jobmessen havde ledige og andre interesserede mulighed for at møde et bredt udvalg af sjællandske transportvirksomheder, der søgte arbejdskraft.

Jobmessen var godt besøgt, og både virksomheder og besøgende var glade og tilfredse med dagens udbytte.

Jobmessen i Brøndby Hallen var en ud af seks jobmesser, som DEKRA afholdte i sidste uge i hele landet.

Stor tilfredshed

Hos DEKRA er der stor tilfredshed med jobmessen, der igen i år resulterede i flere besatte stillinger hos de deltagende virksomheder.

”Vi er glade for, at vi gennem et konkret initiativ som jobmessen kan bidrage til, at flere mennesker finder et arbejde, og at arbejdsgiverne får de kompetencer, de har brug for. På jobmessen i sidste uge blev der besat over 50 jobs på landsplan, og der blev indgået en række aftaler om efterfølgende jobsamtaler. Det bekræfter os i, at jobmessen stadig er en rigtig god ide,” fortæller kommerciel direktør i DEKRA, Troels Lund.

Branchen mangler fortsat chauffører

Der er stadig et stigende behov for chauffører i Danmark, hvor hver anden lastbilchauffør er over 50 år og næsten hver femte er over 60 år. Et stort antal chauffører vil derfor forlade branchen for at gå på pension inden for en kort årrække, og det er denne udfordring, at DEKRA gerne vil være med til at løse med jobmessen.

”For at komme chaufførmanglen til livs, må vi gøre rekrutteringen nemmere. Det gør vi med vores jobmesse, hvor de ledige kan springe den traditionelle ansøgning over og i stedet møde vognmændene og præsentere sig personligt for dem. Det fungerer rigtig godt for begge parter,” fortæller Troels Lund.

Det er heller ikke kun chauffører, der deltager på DEKRAs jobmesse, men også andre personer, der er interesseret i at høre mere om jobmulighederne i transportbranchen.

”Ved hver jobmesse har vi mange besøgende, der ikke er uddannede chauffører, men som overvejer om et job i transportbranchen kan være det rette for dem. På jobmessen kan de få et godt indblik i, hvordan det er at arbejde som chauffør og hvilke kvalifikationer, det kræver. Hvis jobmessen kan være med til at inspirere flere til at vælge et job i transportbranchen, er vi meget glade,” fortæller Troels Lund.

Jobmessen var så stor en succes i hele landet, at DEKRA allerede har besluttet at gentage den.