Beskæringssæsonen

De kolde vinterstrøg, er helt ideelle for at kunne give visse træer og buske den helt store beskæring. Det er nu der kan form, sygdom/beskæres eller top kappes. Det er langt fra et ufarligt job, såfremt man skal op i højderne og udfører det til tider tunge top kapningsarbejde. Som det ses på billedet befinder vi os i omkring 17 meters højde. Når de store grene falder ned, er det yderst vigtigt at ingen bliver ramt. Vi laver således en markering omkring en radius på 30 meter.

Ud over træer og buske, kan man med fordel beskærer sin skæve hæk, og rette den op ved det at man kan klippe væsentlig kraftigere inden vækst start.

Hvorfor spilde tid og penge på at få sine træer beskåret af en professionel? Ja det er det heller ikke, hvis man har læst de nødvendige bøger, og har erfaring med at køre motorsav. Har man ikke det, så bør man konsulterer Den Rigtige Gartner. Det er nødvendigt at beskærer træerne. De bliver langt sundere, og langt smukkere at se på i vækst sæsonen, end ellers. En sund have er en smuk have.

Kig endelig forbi vores hjemmside, hvis du har en opgave du skal have løst, eller blot ønsker professionel sparing.Man kan gå på vores nye Youtube kanal, hvor man kan få en smule inspiration til haven. Vi arbejder på at få udført en video der omhandler topkapning af et træ, der er fredet af kommunen, samt øvrig beskæring af træer.

• Naturvidenskab

• skovning
  • formbeskæring
  • stævning
  • beskæring af træer
  • beskæring af buske
  • styning
  • sygdomsbeskæring

• Hovedstaden

Den Rigtige Gartner er en af de førende gartner virksomheder i Danmark. Folkene bag virksomheden, har været i branchen i 20 år. Virksomheden skiller sig ud ved at have fokus på biodiversitet, blandet med et lækkert design. Det giver den optimale trivsel af have og brugere.