Udendørs mindfulness

Modenhed er det rette udtryk i forhold til at vide hvornår tiden er inde. Tiden er moden til at afveje hvad tiden bruges til. Statistikken taler sit tydelige sprog med større antal sygemeldinger og andre uheldigheder i det moderne samfund. Begrundelsen for den uheldige tilbøjelighed er primært tiden der skal nævnes som en årsag til stress.

Som menneske er vi ofte afgrænset til at styre ret meget, mindst af alt vores tid. Med den ofte begrænsede fritid vi har til overs til os selv og familien, er det vigtigt at tiden bruges på det rette. For at genvinde det fornødne overskud til hverdagen, bør fritiden prioriteres ligeligt mellem een selv og familien.

Udendørs mindfulness omhandler brugen af naturen, ikke kun den der er i skoven og ved stranden, men også den der er i egen have, for de der er så heldige at være i besiddelse af en. Der tages en pleonasme i anvendelse her, ved at Mindfulness, fordybelse, ro og meditation er ord der dækker over det samme. De rette indgredienser for fordybelse er først og fremmest ro, men også gode dufte, og lyde fra rislende vand eller fugle.

Eva Zelander har skrevet en bog om mindfulness i naturen. En bog der er værd at læse, og kan købes her Eva Zelander.

Med et forår på vej, vil man i højere og højere grad bruge tiden udendørs, for til sommer at bruge det meste af tiden her. Det kan med rette være fornuftigt at lade haven indrette til forskellige ting, hvor et område til meditation og fordybelse kan skabes.

Hygge og meditationskroge eller aflukkede rum i haven kan være det rette sted at opnå forbydelse udendørs. Hygge/meditationskroge kan være indrammet af enten træ eller sten. En konstruktion af enten træ som et plankeværk eller kampestens mur med plads til beplantning, kan være et indbydende sted at opholde sig, ved meditation og afstressning.

Hos Den Rigtige Gartner kan vi være behjælpelige, med at skabe de rette faciliteter, således fordybelse hurtigere opnås. Bor man eksempelvis et sted, hvor det larmer mere end sædvanligt, kan der monteres støjværn, eller støjbegrænsende akkustik plader. Vi anlægger gerne vandfald og søer. Japansk havekunst er også en mulighed for os. Frem for alt er vores fokus på trivsel i haven nået sit højeste punkt i vores virksomheds historik, og vi agter at fortsætte denne udvikling. Det er ikke kun hensynet til brugeren, men også til naturen der har vor interesse. En sund natur har afgjort en afsmittende effekt på vores helbred.

• Bygning, ejendom

• afstressning
  • meditation
  • mindfulness
  • plads til fordybelse

• Hovedstaden

Den Rigtige Gartner er en af de førende gartner virksomheder i Danmark. Folkene bag virksomheden, har været i branchen i 20 år. Virksomheden skiller sig ud ved at have fokus på biodiversitet, blandet med et lækkert design. Det giver den optimale trivsel af have og brugere.