De bedste golfbaner i Spanien

De bedste golfbaner i Spanien

Spanien byder på 429 golfbaner fordelt over hele landet, hvoraf 200 er åbne for offentligheden. Langt de fleste finder man dog i regionerne Andalusien og Valencia samt på De Baleariske og De Kanariske Øer. De gode forhold på golfbanerne, landets turistvenlige infrastruktur, det behagelige klima og det store udbud af andre kulturelle aktiviteter og attraktioner er nogle af de vigtigste årsager til, at Spanien er en af Europas mest populære golfdestinationer blandt professionelle såvel som amatører.

Spanish International U-18

De danske ungdomsspillere Alexander Frances og Victor Bjørløw udmærkede sig for nyligt på de spanske golfbaner ved at løbe af med henholdsvis første- og andenpladsen ved mændenes afdeling af turneringen Spanish International U-18 2015. Den næste store turnering, som løber af stablen på spansk jord, bliver mændenes afdeling af det spanske mesterskab for professionelle seniorer, som afholdes fra den 9. til den 11. november på banen Talayuela i Extremadura.

De bedste golfbaner i Europa

På en liste over de 20 bedste golfbaner i Europa er hele ni spanske baner repræsenteret. Listen er udarbejdet af portalen Golf.eu på baggrund af stemmer afgivet af flere tusinde golfspillere fra 36 forskellige lande. Nummeret ud for banens navn angiver dens placering på listen. Årstallet i parentes er banens indvielsesår.

• 1.Club de Golf Alcanada, Palma de Mallorca, (2003).
  • 7.Club de Golf Valderrama, Cádiz, (2003).
  • 8. Buenavista Golf, Tenerife, (2003).
  • 9. Golf Son Gual, Palma de Mallorca, (2007).
  • 13.Arabella Golf Son Vida, Palma de Mallorca, (1964).
  • 14.Anfi Tauro Golf, Gran Canaria, (2007).
  • 17.Abama Golf, Tenerife, (2005).
  • 18.Golf de Andratx, Palma de Mallorca, (1999).
  • 19.Golf Costa Adeje, Tenerife, (1998).

Et lille tip: Vintergolf i Spanien

Hvorfor ikke dyrke din hobby i Spanien? Flygt fra det danske vintervejr, og rejs til Spanien for at træne golfslagene, nyde det dejlige vejr og forkæle smagsløgene med det fantastiske udbud af mad og vin. Det er en sikker "hole-in-one"!

Den Spanske Stats Turistbureau i Danmark hører under statsadministrationen TURESPAÑA. Netværket af udenlandske turistkontorer består d.d. af i alt 32 afdelinger fordelt på 25 lande.